تلفن دفتر

021-4495650

تماس مستقیم

09125008288

ایمیل

Nargesrostami6060@gmail.com

آشنایی با وکیل متخصص دعاوی حقوقی

نرگس رستمی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری در زمینه دعاوی حقوقی با تجربه و تخصص فراوان مشتریان را در مسائل حقوقی راهنمایی می‌کند.

در دادگاه، بیشترین تعداد پرونده ها و سابقه ها به دعاوی حقوقی و دادیکی مرتبط است. این نوع دعاوی همان طور که از نامش پیداست به حقوق مادی و معنوی افراد مربوط است. وکیل دعاوی حقوقی با انواع مشکلات و مسائل حقوقی آشنایی کامل داشته و بسیاری ا افراد با دریافت مشاوره با وکیل حقوقی می‌توانند از وقوع بسیاری از مشکلات جلوگیری کنند. وکیل متخصص دعاوی حقوقی قادر است پرونده‌های حقوقی را با راهکارهای قانونی در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل و فصل نماید.

پرونده‌های حقوقی را می‌توان به طور کلی به دو دسته تقسیم کرد: مواردی که با حقوق فردی سروکار دارند که به عنوان دعاوی حقوقی شناخته می‌شوند و مواردی که شامل جرایم و اعمال خلاف قانون می‌شوند. مراجع قضایی مربوطه در این دو دسته از پرونده‌ها متفاوت هستند. در پرونده‌هایی که توسط شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شود، معمولاً دادگاه بدوی، تجدیدنظر و دیوان عالی کشور مراجع ذیصلاح شناخته می‌شوند که حسب مورد از ابتدا تا انتها به پرونده‌های حقوقی رسیدگی می‌کنند.

وکیل متخصص دعاوی حقوقی با تجربه‌ی فراوان، نرگس رستمی، برای مشتریان خود به عنوان وکیل پایه یک دادگستری خدمات حقوقی با کیفیت ارائه می‌دهد.
نرگس رستمی، وکیل پایه یک دادگستری، به عنوان یک وکیل متخصص در دعاوی حقوقی، مشاوره حقوقی با دقت و اطلاعات عالی را به مشتریان خود فراهم می‌کند.

در موارد حقوقی مشکل تحت عنوان یک دادخواست مطرح می‌شود و شکایتی وجود نخواهد داشت. در موارد حقوقی عنوان دعوی به مسائل حقوقی و مشکلات مادی و معنوی افرادی مربوط خواهد بود. در این دعاوی قاضی حضور دارد و در برخی موارد نماینده دادستان نیز در جلسه دادگاه حضور پیدا می‌کند.

وکیل دعاوی حقوقی کیست؟

وکیل دعاوی یک وکیل متخصص دارای پروانه وکالت است که در طیف وسیعی از موضوعات حقوقی از جمله دعاوی حقوقی از جانب موکلان خوب و به نمایندگی از آنها در جلسات دادگاه شرکت می‌کند. آنها صلاحیت فعالیت به عنوان وکیل را دارند و می‌توانند در حوزه‌های مختلف حقوقی فعالیت داشته باشند.

نرگس رستمی، وکیل پایه یک دادگستری با تخصص در دعاوی حقوقی، اختیار مشتریان خود را در پیگیری مسائل حقوقی به عهده دارد.
آیا به وکیل دعاوی حقوقی با تجربه وکیل پایه یک دادگستری نرگس رستمی نیاز دارید؟ او به عنوان یک وکیل ماهر در زمینه حقوق، آماده به خدمت‌رسانی به شما است.

شایان ذکر است که انعقاد قرارداد وکالتنامه محدود به اقدامات حقوقی نمی‌شود، زیرا می‌توان از آن برای حل هر نوع مشکل حقوقی استفاده کرد. به طور کلی، وکالت نامه قانونی است که از طریق آن شخص به شخص دیگری اختیار می‌دهد تا از طرف او در مورد مسائل حقوقی عمل کند. در این معامله فردی که وکالت می‌دهد موکل و شخصی که به وکالت وی منصوب می‌شود وکیل نامیده می‌شود.

وکیل حقوقی در تهران می‌تواند در امور مختلف حقوقی از جمله انجام معاملات و قراردادهای تجاری، تنظیم و پذیرش اسناد تجاری مانند چک و سفته، اداره اموال موکل و رسیدگی به دعاوی حقوقی و کیفری در دادگاه، به طور مؤثر فعالیت کند. در این موارد وکیل حقوقی می‌تواند از اختیارات خود برای حل مشکلات حقوقی موکلین خود استفاده کرده و از حقوق آنها دفاع نماید.

وکیل دعاوی حقوقی شخصی است که به نمایندگی از یکی از طرفین دعوی منصوب می‌شود. این وکیل مسئولیت انجام کلیه وظایف لازم در رابطه با دعوی را که در وکالتنامه آمده است بر عهده دارد. در وکالتنامه حدود اختیارات وکیل مشخص شده است و اگر تکلیف خاصی ذکر نشده باشد اختیارات وکیل بیشتر نخواهد شد. وکیل نمی‌تواند وارد حوزه‌ای شود که در محدوده فعالیت او نیست، مگر اینکه عرف و شواهد عقلایی از گسترش اختیارات وکیل فراتر از محدوده تعیین شده پشتیبانی کند.

 بنابراین متن قرارداد بین وکیل و موکل به همراه ادله عقلی و عرفی حدود و محدوده اختیارات وکیل را مشخص می‌کند. در ماده ۶۷۱ قانون مدنی وکالت در هر امری مستلزم ذکر وظایف و حدود اختیارات وکیل است مگر اینکه در وکالتنامه خلاف آن تصریح شده باشد.

حال وکیل دعاوی حقوقی در طیف وسیعی از امور حقوقی از جمله تقدیم دادخواست، تنظیم لایحه دفاعی و تجدیدنظر، درخواست ارجاع کارشناس و سایر موارد مورد نیاز پرونده تخصص دارد. وکالت منحصراً به این معناست که یک وکیل بیشتر فعالیت خود را به وکالت موکل و حل پرونده اختصاص می‌دهد. شما می‌توانید با تخصص و تجربه وکیل پایه یک دادگستری نرگس رستمی، امور حقوقی خود را با خیالی آسوده به ایشان بسپارید و درحوزه‌های مختلف حقوقی از ایشان راهنمایی و مشاوره بگیرید.

دعاوی حقوقی چیست؟

وکیل دعاوی حقوقی معتقد است که طرح دعوای حقوقی مستلزم ارائه درخواست به دادگاه است و قاضی بر اساس شواهد و مدارک به امور حقوقی رسیدگی می‌کند. دادگاه‌های حقوقی تنها به دعاوی حقوقی رسیدگی می‌کنند و برای حمایت از دعوی به شواهد نیاز دارند. مدارک مورد نیاز را می‌توان به صورت اسناد، گواهی، چک، سفته، قرارداد و مبایعه نامه به دادگاه ارائه کرد.

در یک پرونده حقوقی، خواهان و خوانده درگیر پرونده هستند و طرفین دعوا محسوب می‌شوند. خواهان طرف اول و خوانده طرف دوم پرونده است. وکیل حقوقی در غرب تهران توصیه می‌کند، قبل از تشکیل پرونده‌های حقوقی با یک وکیل متخصص در دعاوی حقوقی مشورت کنید، زیرا مشاوره حقوقی می‌تواند در انتخاب راه حل حقوقی مناسب و حل پرونده کمک کننده باشد. علاوه بر این وکیل بر اساس تجربه و مهارت خود می‌تواند بهترین راه را به موکل خود پیشنهاد کند.

طرح دعاوی حقوقی مستقیماً از طریق محاکم دادگستری انجام می‌شود و نیازی به دخالت دادگاه‌های عمومی و دادگاه انقلاب نیست. روند رسیدگی قضایی با تقدیم دادخواست به دادگاه آغاز می‌شود و درخواست باید به طور واضح در فرم چاپی دادخواست نوشته شود. پس از تنظیم دادخواست و ابطال تمبر دادخواست مورد نظر همراه با مدارک موجود به دفاتر خدمات قضایی ارائه می‌شود.

پس از ثبت پرونده، مدیر دفتر دادگاه باید آن را برای تعیین وقت رسیدگی به دادگاه بیاورد. پس از تعیین وقت رسیدگی، پرونده برای ارسال ابلاغ اوراق قضایی به دفتر دادگاه ارسال می‌شود.

بسیاری از اختلافات حقوقی به دلیل عدم آگاهی و عدم توجه فرد رخ می‌دهد و عواقب مالی و روانی گوناگونی در پی دارد. کمک یک وکیل واجد شرایط می‌تواند از چنین عواقبی جلوگیری کند، زیرا وکیل و مشاوره حقوقی وکیل تلفنی می‌توانند بینش و دانش ارزشمندی را برای پیروز شدن شخص در پرونده ارائه دهند. وکیل حقوقی قبل از طرح دعوا راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهد تا از بروز هرگونه اتفاقی که در جریان دادرسی، جلوگیری کند.

در بسیاری از موارد، عدم مشورت با وکیل منجر به خسارات مالی و روانی برای طرفین می‌شود. بنابراین افراد باید قبل از طرح دعوی از متخصصان حقوقی بهره ببرند. وکیل می‌تواند با یک دفاع قوی، جمع آوری شواهد و شناسایی راهکارهای مناسب در دادگاه کمک کند. در نهایت، یک نماینده حقوقی خوب می‌تواند از آسیب به اعتبار و اموال موکل جلوگیری کند.

انواع دعاوی حقوقی و اهمیت مشاوره با وکیل حقوقی

همانطور که می‌دانید، اختلافات حقوقی به اشکال مختلفی بروز می‌کنند و در مواقعی قابل پیشگیری هستند. به عنوان مثال، اگر قصد خرید یا فروش ملکی را دارید و بدون مشورت با وکیل و صرفاً با اتکا به قراردادهای معیوب شرکت املاک و مستغلات، قصد امضای قرارداد را دارید و طرف معامله معلوم می‌شود که صادق نیست یا مسائل شخصی مانع از محقق شدن شرایط انجام معامله می‌شود. در این صورت ممکن است فرد به تعهدات خود عمل نکرده و مشکلات حقوقی برای شما به وجود آورد.  

نرگس رستمی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری، تخصص در انواع دعاوی حقوقی دارد و مشاوره با وی، در تضمین حقوق شما اهمیت بسیاری دارد.
در دعاوی حقوقی، اهمیت مشاوره با وکیل حقوقی ناپایان است. وکیل پایه یک دادگستری نرگس رستمی، در همه انواع دعاوی حقوقی به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم‌ها را انتخاب کنید.

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و اختلافات موجود در جامعه حقوقی در دادگاه‌ها و شوراهای حل اختلاف قابل رسیدگی و حل و فصل است. توجه به این نکته ضروری است که مسائل حقوقی بسیار تخصصی و حرفه ای هستند و نیاز به توجه و تخصص ویژه به مشاوره حقوقی وکیل دارند و نباید با سهل انگاری یا بدون مشورت با وکیل، چه در طرح دعوی و چه در دفاع از خود، اقدام خودسرانه‌ای انجام داد.

ارائه دادخواست، ایرادات رسمی و اسناد مربوط به آن و نیز دفاع در محضر قاضی، مستلزم دانش و آشنایی با قوانین و مسائل حقوقی است. از این رو حضور وکیل حقوقی برای ارزیابی لوایح و دادخواستها الزامی است. ما باید اطمینان حاصل کنیم که کلیه نکات حقوقی قبل از تقدیم دادخواست یا ارائه لایحه دفاعیه، پرداخت هزینه دادرسی و ثبت پرونده به طور کامل بررسی شده و هر آنچه برای ارائه به دادگاه لازم است از قبل تهیه شده باشد.

دعاوی مالی

دعاوی مالی به دسته وسیعی از اختلافات و شکایات مربوط به اموال یا امور مالی اشاره دارد. این دسته شامل سه گروه است: اختلافات مالی عادی، اختلافات مالی در مورد اموال ارثی و اختلافات مالی مربوط به مالک و مستاجر.

    وکیل پایه یک دادگستری، نرگس رستمی، با تخصص در دعاوی مالی، در حل و فصل اختلافات مالی شما به عنوان یک وکیل ماهر ایفای نقش می‌کند.آیا به وکیل متخصص دعاوی حقوقی در زمینه دعاوی مالی نیاز دارید؟ نرگس رستمی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری با تجربه، در راه حل مسائل حقوقی مالی به شما کمک می‌کند.
  1. اختلافات مالی عادی شامل دعاوی مالی از قبیل دستمزد معوق، دستمزد منصفانه، الزام به فروش ملک در صورت اختلاف مالکیت و دعاوی پرداخت اوراق بهادار تجاری مانند چک، سفته و حقوق تجارت یا خسارات مالی است. از دیگر دعاوی عادی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • الزام به تنظیم سند رسمی ملک
  • الزام به تنظیم سند اموال منقول مانند خودرو یا موتور
  • ابطال سند مالکیت
  • ابطال سهام شرکت
  • ابطال قرارداد عادی انتقال ملک مانند قولنامه و …
  • الزام به انتقال سهم یا شرکت
  • استرداد اموال منقول
  • اختلاف ناشی از پیمان‌ها
  • مطالبه بهای زمین تملیکی توسط دولت
  • الزام به ایفای تعهد مالی
  • استرداد لاشه چک، سفته و برات
  • درخواست صلح و سازش در امور مالی
  • دادخواست ضرر و زیان ناشی از جرم
  • ابطال عملیات اجرایی، اسناد لازم الاجرای مالی مانند چک و سفته
  • مطالبه سهم الشرکه
  • دعوای تخلیه ید از عین مستاجره یا مرهونه
  • دعوای مطالبه دیه به طرفیت وارث قاتل غیر عمد
  • دعوای برائت از پرداخت وجه الکفاله
  • مطالبه ثمن
  • دعاوی مرتبط با حقوق مالی از جمله حق فسخ و ابطال معاملات
  • ابطال رای داور در مورد مسائل مالی
  • الزام شرکت بیمه به پرداخت دیه
  • دعوای ابطال اجاره نامه ملک مزروعی
  • اعتراض به ثبت
  • مطالبه هزینه دادرسی و حق الوکاله
  • دعاوی مربوط به حق تالیف، تصنیف و حق اختراع
  1. دعاوی مالی مربوط به موجر و مستاجر شامل تعدیل اجاره و افزایش اجاره، مطالعه اجاره معوق، مطالبه اجرت المثل
  2. دعاوی امور حسبی شامل اختلافاتی از قبیل تقسیم ارث در صورت اختلاف مالکیت، دعاوی وراثت از دارنده ارث، دعاوی ارث، حق فروش ملک و تعهدات قراردادی مانند تنظیم اسناد ملکی و ابطال اسناد مالکیت و سایر قراردادهای مالی که به مال ورثه‌ای مربوط است.

دعاوی حقوقی غیر مالی

دعاوی اعتباری غیر مالی به نوعی از اختلافات اشاره دارد که شامل پول یا امور مالی است، اما مستقیماً به قرض یا بدهی مربوط نمی‌شود. اما این مطالبات به دلایل مختلفی از سوی دولت در زمره مطالبات غیرمالی قرار گرفته است.

برخی از نمونه‌های دعاوی اعتباری غیرمالی عبارتند از: ادعای سلب مالکیت، درخواست‌های آزادسازی، تقسیم فروش ملک مشترک، دعاوی در مورد اختلافات مالک و مستاجر (به استثنای دستمزد پرداخت نشده)، و ادعای حق الوکاله. علاوه بر این، دعاوی اعتباری غیر مالی ممکن است شامل دعاوی مزاحمت، ممانعت از حقوق و تصرف عدوانی اموال غیرمنقول نیز باشد.

توجه به این نکته مهم است که اگرچه این ادعاها ممکن است مستقیماً به تراکنش‌های مالی یا بدهی مربوط نباشند، اما همچنان می‌توانند پیامدهای مالی داشته باشند. بنابراین، در هنگام رسیدگی به دعاوی اعتباری غیرمالی برای اطمینان از نتیجه عادلانه و عادلانه، به دنبال راهنمایی قانونی و دریافت مشاوره تلفنی با وکیل حقوقی باشید.

وظایف وکیل متخصص دعاوی حقوقی

  • هدایت پرونده در جهت موفقیت

هنگامی که دو طرف درگیر اختلاف می‌شوند، طرح دعوا می‌تواند وضعیت را به موضوعی بسیار جدی‌تر و پیچیده‌تر تبدیل کند. زیرا پس از اقامه دعوی، در صلاحیت دادگاه مدنی قرار می‌گیرد که به پرونده‌های غیر کیفری رسیدگی کند.

اولین گام در اقامه دعوی، تقدیم شکایت به همراه احضاریه است. شکایت به خوانده ابلاغ می‌شود و به او زمان معینی برای مراجعه به دادگاه داده می‌شود. اگر خوانده پاسخ ندهد، ممکن است دادگاه حق را از وی سلب کند.

پس از حضور خوانده در دادگاه، دعوا چندین مسیر را طی می‌کند. هر اختلافی می‌تواند برای مدت زمان طولانی ادامه داشته باشد و حل و فصل آن به زمان و مدارک قابل توجهی نیاز دارد. حل پرونده‌های حقوقی پیچیده با مسائل متعدد ممکن است سال‌ها طول بکشد، و مشاوره حقوقی با وکیل دادگستری می‌تواند شما را در مسیر رسیدن به نتیجه مطلوب راهنمایی کند.

وکیل حقوقی با استفاده از دانش و مهارت خود می‌تواند از رهکارهای قانونی برای حل پرونده و دفاع از حقوق وی استفاده کند و پرونده را در جهت رسیدن به نتیجه مطلوب هدایت نماید. یک وکیل خوب می‌تواند با صحبت‌ها و مدارکی که ارائه می‌دهد جریان پرونده را تغییر دهد.

  • بررسی مدارک و شواهد موجود

وقتی نوبت به حل و فصل اختلاف می‌رسد، بررسی اسناد اولین گام مهمی است که به طرفین دعوی اجازه می‌دهد تا در مورد حقایق و مسائل مورد نظر اطلاعات بیشتری کسب کنند. این فرآیند می‌تواند به دو صورت کتبی و شفاهی انجام شود و درخواست برای تهیه اسناد یا موارد دیگر به عنوان نمونه‌ای از بررسی اسناد کتبی باشد. اسناد شفاهی شامل سوگندنامه‌ها و سایر اظهارات است که اطلاعات بیشتری در مورد یک پرونده به دادگاه ارائه می‌دهد.

هر پرونده حقوقی به طور کلی منحصر به فرد است و نیاز به درک کاملی از سیستم حقوقی و چگونگی تأثیر قوانین جدید بر یک پرونده دارد. یک وکیل حقوقی که در دادگاه با پرونده‌های بسیاری سر و کار داشته و باتجربه است باید بتواند قانون را بر حقایق اعمال کند تا به طور کامل نقاط قوت و ضعف یک پرونده را درک نماید.

فرآیند آماده سازی و بررسی مدارک و شواهد ممکن است زمان بر باشد و به منابعی متعددی نیاز داشته باشد، اما ضروری بوده و باید به دقت انجام شود تا به درستی برای ارائه در دادگاه آماده شود. اطلاعات جمع آوری شده از طریق بررسی اسناد و سایر موارد در احراز حقایق مهم و اطمینان از ارائه تمام اطلاعات لازم به دادگاه بسیار مهم باشد.

این فرآیند به طرفین دعوی کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد پرونده خود بگیرند و متوجه شوند که آیا تحقیقات یا مدارک بیشتری لازم است یا خیر. جمع آوری مدارک و ارائه آنها به دادگاه از وظایف وکیل حقوقی است که باید به دقت و با صرف زمان انجام شود.

بررسی اسناد و مدارک بخش مهمی از فرآیند دعوا است و داشتن یک وکیل حقوقی باتجربه بسیار ضروری است که بتواند طرفین دعوا را در طول فرآیند رسیدگی به پرونده راهنمایی کند و به آنها کمک کند تا حقایق و مسائل مربوط به پرونده خود را درک نمایند.

  • دفاع از حقوق موکل

رسیدگی به یک اختلاف زمان و منابع زیادی را می‌طلبد، اما مساله مهمی برای حل تعارضات و دفاع از منافع موکل محسوب می‌شود. با این حال، همکاری با یک وکیل حقوقی و دریافت مشاوره تلفنی وکیل حقوقی بسیار با تجربه و آگاه که نقاط قوت و ضعف پرونده شما را درک می‌کند و درک خوبی از اینکه چه زمانی باید دادخواستی تنظیم کرده یا به دادگاه مراجعه کند، ضروری است.

لازم به ذکر است که مراجعه به دادگاه همیشه بهترین گزینه نیست. بسیاری از اختلافات را می‌توان از طریق مذاکره یا حل اختلاف حل و فصل کرد. یک وکیل حقوقی خوب به شما در مورد بهترین اقدام برای پرونده خود پیشنهاداتی را ارائه می‌کند و به شما کمک می‌کند تا با خطرات مرتبط با تشکیل پرونده در دادگاه آشنا شوید.

به عنوان مثال، اگر پرونده شما پیچیده باشد و بسیاری از مسائل حقوقی را شامل شود، ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا پرونده حل شود. در چنین مواردی، داشتن وکیلی که بداند چگونه در سیستم حقوقی حرکت کند تا پرونده به نتیجه مطلوب برسد بسیار مهم و ضروری است.

علاوه بر این، یک وکیل حقوقی ماهر می‌تواند در مراحل مختلف فرآیند محاکمه، از جمله کشف، تحقیق، مذاکرات و آماده سازی موکل برای شرکت در جلسات دادگاه و ارائه راهنمایی‌های لازم به موکل خود کمک کند. وکیل خوب قادر است خطرات و نتایج بالقوه پرونده را ارزیابی کرده و به موکل خود را مطلع کند، بنابراین مشورت با وکیل حقوقی بسیار اهمیت داشته و به حل پرونده کمک می‌کند.

داشتن یک وکیل حقوقی خوب برای حل سریع و کارآمد اختلافات ضروری است. وکیل به خوبی در نقاط قوت و ضعف پرونده آشنا است و درک خوبی از زمان رسیدگی به پرونده دارد. اما باید به خاطر داشته باشید که هرگز عجولانه تصمیم نگرفته و بدون مشورت با وکیل هیچ اقدامی انجام ندهید.

مهمترین تفاوت‌های دعاوی حقوقی با دعاوی کیفری

دعاوی بر اساس موضوع و دادگاه صالح به دو دسته – دعاوی کیفری و دعاوی مدنی – تقسیم می‌شوند. دعوی حقوقی یک امر مدنی است که شامل اختلافات بین افراد یا سازمانها بر سر خسارت، غرامت یا حقوق قانونی است. از سوی دیگر، یک دعوی کیفری توسط دولت برای تعقیب یک فرد به دلیل ارتکاب جرم یا تخلف، با هدف حمایت از مردم و اطمینان از اجرای عدالت مطرح می‌شود.

نرگس رستمی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری با تخصص در دعاوی حقوقی، به مشتریان خود تفاوت‌های بسیار مهم بین دعاوی حقوقی و دعاوی کیفری را تشریح می‌کند.
در دعاوی حقوقی، مهمترین تفاوت‌ها با دعاوی کیفری چیست؟ وکیل پایه یک دادگستری نرگس رستمی با تجربه به شما درک کامل از این تفاوت‌ها را فراهم می‌کند.

یکی از تفاوت‌های اساسی بین این دو نوع دعوی، ماهیت خسارت یا جرایم است. در دعوای حقوقی، خسارات وارده متضمن ضرر مالی یا مالی است، در حالی که در دعوای کیفری، جرایم مربوط به تخلف از قانون است و ممکن است مجازاتی مانند حبس یا جزای نقدی را در پی داشته باشد.

وجه دیگری از تمایز اساسی بین دعوای حقوقی و کیفری، نحوه طرح آنها است. دعوای حقوقی با تنظیم دادخواست شروع می‌شود، در حالی که دعوای کیفری با طرح شکایت شروع می‌شود. آیین دادرسی مدنی و آیین دادرسی کیفری دو نظام مجزا هستند که به ترتیب بر رسیدگی به دعاوی حقوقی و کیفری حاکم هستند.

همچنین ادله دعوا در دعاوی حقوقی و کیفری با توجه به موضوع در هر نوع دعوی متفاوت است. در امور حقوقی، ادله دعوی در قانون آیین دادرسی مدنی تصریح شده است. از طرفی در دعاوی کیفری ادله دعوا در ماده 160 قانون آیین دادرسی کیفری آمده است.

در نتیجه، هنگام اقامه دعوی، دانستن تمایز بین دعوای حقوقی و کیفری بسیار مهم است. فردی که قصد دارد دعوایی را مطرح کند بایستی بداند که دعوا از کدام نوع بوده و چه نوع دادخواستی باید تنظیم شود تا در دادگاه مورد رسیدگی قرار گیرد. به همین دلیل لازم است پیش از هر کاری با وکیل خوب و کاربلد مشورت کرد و با نوع دعوا و دادگاه صالح آشنا شد. سپس با کمک وکیل طرح دعوا اقدام کرده و مدارک مورد نیاز را جمع آوری نمود.

جمع بندی

در این مقاله دانستیم که وکیل مشاوره حقوقی چیست و  چرا باید در زمان مواجهه با مسائل و مشکلات حقوقی با یک وکیل آگاه و متخصص مشورت کنیم. در دنیای حقوقی، وکلا نقش مهمی در کمک به موکلان خود در مسیر رسیدگی به پرونده دارند. در جلسه مشاوره حقوقی، وکیل باید مشکل موکل را به دقت بررسی کند و ماهیت موضوع را مشخص نماید. در برخی موارد، موکلان ممکن است عمداً یا سهواً حقوق شخصی را نقض کرده باشند که می‌تواند منجر به شکایت و اختلافات حقوقی شود.

در موارد دیگر، موکل ممکن است ناخواسته به دلیل سهل انگاری یا بی دقتی به دیگران آسیب وارد کنند که منجر به مشکلات حقوقی بیشتر شده باشد. در این شرایط وکیل دعاوی حقوقی وظیفه دارد مشکل را به دقت بررسی کرده و مدارک موجود را مطالعه کند. مشاوره با وکیل حقوقی بسیاری از مشکلات را به سادگی در دفتر وکالت حل و فصل می‌نماید. به همین دلیل مهم است که نزد وکیل متخصص دعاوی حقوقی مراجعه کنید و از ایشان راهنمایی بخواهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری