تلفن دفتر

021-4495650

تماس مستقیم

09125008288

ایمیل

Nargesrostami6060@gmail.com

وکیل شهرک گلستان

یکی از جرائمی که در دادگاه‌های کیفری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در حوزه فعالیت وکیل شهرک گلستان قرار دارد، جرائم مربوط به مواد مخدر است. جرائم مواد مخدر شامل مواردی از قبیل حمل مواد مخدر، مصرف مواد مخدر، نگهداری و توزیع مواد مخدر و قاچاق آن می‌باشد و پرونده‌های مربوط به مواد مخدر بایستی تحت نظارت وکیل پایه یک دادگستری نرگس رستمی مورد رسیدگی قرار گیرد.

متاسفانه به دلیل اینکه برخی از کشورهای همسایه که در زمینه تولید و توزیع مواد مخدر فعالیت دارند، در کشور ما نیز واردات و قاچاق و خرید و فروش مواد مخدر به صورت غیر قانونی صورت می‌گیرد. به همین دلیل قوانین متعددی در حوزه جرائم مربوط به مواد مخدر تصویب شده است و مجازات مشخصی برای افراد مجرم در نظر گرفته شده است. جرمی که در قانون برای مجرم تعیین شده است بسته به مقدار مواد مخدر و نوع آن متفاوت خواهد بود به همین دلیل حضور بهترین وکیل شهرک گلستان می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و در تسریع روند رسیدگی به پرونده نیز نقش موثری خواهد داشت.

وکیل مواد مخدر کیست؟

وکیلی که در حوزه مواد مخدر و جرائم مربوط به آن در دفتر وکالت در شهرک گلستان فعالیت دارد، وکیل مواد مخدر نامیده می‌شود و با تمامی قوانین و جرائم مواد مخدر آشنایی کامل دارد و می‌تواند به عنوان وکیل تسخیری نیز در دادگاه فعالیت داشته باشد. جرائم مواد مخدر در دسته جرائم کیفری قرار دارد و توسط وکیل پایه یک دادگستری مورد بررسی قرار می‌گیرد. رسیدگی به پرونده‌های کیفری به دلیل حساسیت بالا و پیچیده بودن نیازمند مهارت و تخصص بالایی است و در دادگاه کیفری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وکیل پایه یک دادگستری شهرک گلستان-وکیل نرگس رستمی
وکیل پایه یک دادگستری شهرک گلستان-وکیل نرگس رستمی

اهمیت حضور وکیل در جرائم مواد مخدر

هنگامی که فردی به دلیل مصرف مواد مخدر، حمل یا توزیع آن توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد پس از بازجویی به مراجع قضایی فرستاده می‌شود تا قاضی درباره مجازات وی تعیین تکلیف نماید. پرونده فرد مجرم به دادگاه کیفری ارسال می‌شود تا با توجه به شدت جرم و نوع آن، حکم مجازات برای وی صادر شود. در برخی از مواقع ممکن است فرد به دلیل سادگی یا بی اطلاعی عملی را انجام داده باشد یا مواد مخدر با بدون اطلاع حمل یا نگهداری کرده باشد، در این صورت وکیل پایه یک دادگستری شهرک گلستان می‌تواند می‌تواند با ارائه مدارک مورد نیاز بی گناهی یا عدم اطلاع وی را اثبات کند و از شدت مجازات بکاهد.

وکیل فردی با تجربه و متخصص است و می‌تواند با استفاده از اصول روانشناسی و شخصیت شناسی به درست یا غلط بودن ادعای موکل خود پی ببرد و در صورت درست بودن صحبت‌های موکل در پی اثبات ادعای وی اقدامات لازم را انجام دهد. وکیل خانم در شهرک گلستان می‌تواند با استفاده از مهارت و تجارب خود به بهترین شکل از موکل خود دفاع کند و از مجازاتی که برای وی در نظر گرفته شده است بکاهد.

اگر فرد مجرم بنا به دلایلی نتواند برای خود وکیل اختیار کند می‌تواند از دادگاه بخواهد تا برای رسیدگی به پرونده وکیلی را به عنوان وکیل تسخیری معرفی کند تا از وی در محکمه دادگاه دفاع نماید.

وکیل مواد مخدر چه وظایفی بر عهده دارد؟

هنگامی که بهترین وکیل شهرک گلستان پرونده مربوط به جرائم مواد مخدر را بر عهده می‌گیرد در قبال موکل خود و دفاع از منافع وی مسئول است و باید تمام دانش و تجربه خود را برای دفاع از حق و حقوق موکل خود و کاهش مجازات وی به کار گیرد. از جمله وظایفی که برای یک وکیل تعریف شده است عبارتند از:

  • در قدم اول وکیل باید به صورت مستقیم با موکل خود صحبت کند و درباره جزئیات ماجرا از وی سوال کند و به دقت به سخنان موکل گوش کند و نکات مهم پرونده را یادداشت نماید. پس از آن باید برای کاهش میزان مجازات وی به دنبال راهی قانونی و منطقی باشد تا بتواند موکل خود را تبرئه کند یا مجازات را سبک‌تر کند. اگر موکل از روی بی اطلاعی مرتکب جرم شده باشد باید به دنبال جمع آوری مدارکی باشد تا بتواند بی گناهی وی را در محضر دادگاه اثبات کند.
  • وکیل شهرک گلستان تمامی راه‌های ممکن را برای اثبات بی گناهی موکل و یا کاهش شدت مجازات می‌سنجد و بهترین راه را برمی‌گزیند. وکیل می‌تواند با استفاده از تجربه و مهارت خود به قاضی کمک کند تا پرونده سریع‌تر پیش برود و جکم نهایی زودتر صادر شود.
  • وکیل پایه یک دادگستری شهرک گلستان می‌تواند با تخصص و تجربه بالای خود مجازات حبس را به جریمه نقدی تبدیل کند و از مدت زمان حبس موکل خود بکاهد. این موضوع زمانی امکان پذیر خواهد بود که موکل توانایی پرداخت جریمه نقدی را داشته باشد تا قاضی بپذیرد که مجازات وی را به جریمه نقدی تغییر دهد.
  • وکیل خانم در شهرک گلستان می‌تواند تا زمانی که بتواند مدارک مورد نیاز برای کاهش مجازات را جمع آوری نموده و به دادگاه تحویل دهد، برای موکل خود زمان بخرد و زمان اجرای حکم را به تعویق بیندازد. بدین ترتیب زمان کافی برای جمع آوری مدارک مورد نیاز و احضار شاهدین ماجرا را خواهد داشت.
  • وکیل پایه یک دادگستری نرگس رستمی با استفاده از اختیاراتی که قانون به وی داده است می‌تواند از دادگاه تقاضای تجدید نظر کند و از طرف موکل خود در دادگاه حاضر شود تا بتواند از وی دفاع کند و از شدت مجازاتی که برای وی صادر شده است بکاهد. اگر مدرکی در دست داشته باشد می‌تواند در جلسه تجدید نظر به قاضی ارائه دهد تا قاضی با توجه به مدارک و شواهد موجود مجدد حکم نهایی را صادر کند. در این مرحله ممکن است موکل تبرئه شود و یا مدارک مورد قبول قاضی نباشد و حکم جدیدی صادر نشود.
  • وکیل شهرک گلستان در مرحله اعاده دادرسی بایستی مدارک و دلایل قانونی ارائه دهد تا با درخواست تجدید نظر وی موافقت شود و پرونده مجدد در دادگاه به جریان بیفتد، در غیر اینصورت درخواست وی مورد قبول واقع نخواهد شد و حکم اجرای مجازات صادر خواهد شد.
  • وکیل مواد مخدر می‌تواند با استفاده از تجارب و تخصص خود برای موکل حکم آزادی مشروط بگیرد. بدین ترتیب موکل می‌تواند برای جمع آوری مدارک بیشتر به دفتر وکالت در شهرک گلستان مراجعه نماید و جزئیات بیشتری درباره پرونده در اختیار وکیل قرار دهد که در موفقیت پرونده موثر خواهند بود. موکل باید مقررات و شرایطی که قانون تعیین نموده است را در زمان آزادی مشروط رعایت کند تا بر مجازات وی افزوده نشود.
  • هر سال در مناسب‌های خاص برخی از متهمان مواد مخدر به دستور مقام معظم رهبری مورد عفو قرار می‌گیرند و تبرئه می‌شوند. بهترین وکیل شهرک گلستان می‌تواند با انجام اقدامات لازم در زمان مناسب حکم تبرئه موکل خود را دریافت کند.

نقش وکیل در دادسرا

وکیل مواد مخدر می‌تواند پیش از اینکه جلسه دادگاه مربوط به پرونده موکل تشکیل شود جزئیات پرونده را در دفتر وکالت در شهرک گلستان به طور کامل مطالعه کند و نکات مهم و مدارک و شواهد موجود را یادداشت نماید تا در زمان حضور در جلسه دادگاه بر تمامی اطلاعات پرونده تسلط داشته باشد. بدین ترتیب فرصت کافی دارد تا بتواند راه حلی قانونی و قابل اجرا بیاید تا بتواند در جهت منافع موکل خود بکار گیرد.

معمولا در مراحل بازپرسی و در جلسات دادرسی وکیل نمی‌تواند در کنار موکل خود حضور داشته باشد، به همین دلیل بهتر است پیش از اینکه جلسه تشکیل شود وکیل با موکل خود صحبت کند و او را با روند رسیدگی به پرونده و قوانین و مقررات مربوط به جرائم مواد مخدر آشنا کند. بدین ترتیب موکل می‌تواند با آگاهی بیشتری به سوالات پاسخ دهد و این موضوع در حکم نهایی بازپرس و دادستان بسیار موثر خواهد بود.

بسیاری از افراد از روال قانونی رسیدگی به پرونده و میزان مجازاتی که برای هر جرم تعیین شده است اطلاعی ندارد و به همین دلیل در زمان بازجویی دچار استرس می‌شوند و ممکن است به دلیل عدم توانایی در پاسخ گویی به سوالات بازپرس ناخواسته باعث شوند تا بازپرس در مورد جرمی که وی مرتکب شده است نظر دیگری صادر کند. همین موضوع در راه نهایی قاضی نیز تاثیر خواهد داشت.

اما اگر موکل از روال قانونی رسیدگی به پرونده و سوالاتی که در جلسات بازپرسی و دادرسی پرسیده می‌شود اطلاعات کافی داشته باشد می‌تواند به سوالات بازپرس و دادستان پاسخ بهتری دهد و به آنها کمک کند تا بتوانند درباره پرونده حکم بهتری صادر کنند. وکیل می‌تواند به موکل کمک کند تا بتواند بر استرس خود غلبه کند و در زمان پاسخ گویی به سوالات آرامش خود را حفظ کند.

وکیل خانم شهرک گلستان-وکیل پایه یک دادگستری نرگس رستمی
وکیل خانم شهرک گلستان-وکیل پایه یک دادگستری نرگس رستمی

نقش وکیل مواد مخدر در دادگاه

پس از مرحله بازپرسی و دادرسی پرونده به دادگاه ارسال می‌شود. در هر مرحله بازپرس و دادستان نظر خود را در مورد پرونده صادر می‌کنند و قاضی نیز با توجه به نظر آنها در صورت نیاز حکم تحقیق و بررسی مجدد پرونده را صادر نموده و مجدد در مورد پرونده تصمیم گیری انجام می‌شود. در مرحله رسیدگی به پرونده در دادگاه اگر متهم وکیل نداشته باشد قاضی برای وی وکیلی را معرفی می‌کند تا در جلسات دادگاه شرکت کند و از متهم دفاع کند.

جرائم مربوط به مواد مخدر در دسته جرائم کیفری قرار دارد و حضور وکیل خانم در شهرک گلستان برای دفاع از متهم الزامی است. در مورد پرونده‌های حساس و پیچیده مانند پرونده‌های کیفری حضور وکیل الزامی است زیرا مجازات سنگینی برای این جرائم در نظر گرفته می‌شود و اگر متهم نتواند به درستی از خود دفاع کند ممکن است مجازات سنگینی برای وی صادر شود و قابل جبران نباشد.

در مورد پرونده‌های کیفری متهم تا زمان مشخص شدن حکم نهایی بازداشت خواهد شد، به همین دلیل قادر نخواهد بود مدارک مورد نیاز برای اثبات بی گناهی خود را جمع آوری کند یا به دنبال راهی برای کاهش میزان مجازات خود باشد، در این حالت حضور وکیل می‌تواند بسیار موثر باشد. وکیل پایه یک دادگستری شهرک گلستان می‌تواند خارج از محدوده دادگاه نیز رسیدگی به امور پرونده را ادامه دهد و مدارک محکمه پسند را جمع آوری نموده و در جلسات دادگاه ارائه دهد تا بتواند در نتیجه نهایی موثر واقع شود.

وکیلی که دادگاه برای دفاع از متهم معرفی می‌کند با نام وکیل تسخیری شناخته می‌شود و موظف است تمامی مراحل رسیدگی به پرونده را همانند وکیل انتخابی انجام دهد و در جلسات دادگاه در کنار متهم حضور داشته باشد و از وی دفاع کند. در صورت نیاز باید خارج از دادگاه نیز اقداماتی را انجام دهد تا در کاهش مجازات متهم تاثیر داشته باشد.

نقش وکیل مواد مخدر در دادگاه تجدید نظر

جلسه تجدید نظر دادگاه معمولا بدون حضور متهم و شاکی پرونده تشکیل می‌شود اما وکیل می‌تواند در این جلسات حضور داشته باشد و در صورت نیاز از موکل دفاع کند. حکمی که در این جلسه صادر می‌شود دیگر به هیچ وجه قابل تغییر نخواهد بود و لازم الاجرا خواهد بود. به همین دلیل وکیل پیش از حضور در جلسه تجدید نظر تمامی مدارک و شواهد مورد نیاز را جمع آوری می‌نماید و در جلسه تجدید نظر به قاضی پرونده ارائه می‌دهد.

به همین دلیل حضور وکیل شهرک گلستان در جلسه تجدید نظر می‌تواند بسیار مفید باشد و در رای نهایی قاضی تاثیر مثبتی داشته باشد. وکیل می‌تواند با استفاده از فن بیان قوی و قدرت قلم خود نظر قاضی را تغییر دهد و از میزان مجازاتی که برای موکل در نظر گرفته شده است بکاهد.

تعیین وکیل تسخیری برای متهم

بر اساس قانون هر فردی این حق را دارد که در جلسات دادگاه وکیل داشته باشد تا بتواند از حق و حقوق خود دفاع کند. به همین دلیل اگر متهم از توان مالی کافی برای انتخاب وکیل برخوردار نباشد و یا در بازداشت باشد و نتواند برای خود وکیلی انتخاب کند قاضی با استفاده از بودجه دادگاه برای متهم وکیلی را استخدام می‌کند تا از وی دفاع کند و در جلسات دادگاه همراه با متهم حضور داشته باشد و در طرح دادخواست و درخواست تجدید نظر به وی کمک کند.

وکیلی که به عنوان وکیل تسخیری معرفی می‌شود از موکل خود هیچ مبلغی را بابت حق الوکاله دریافت نمی‌کند و تمامی حقوق وکیل بر عهده دادگاه است و از بودجه کانون وکلای دادگستری پرداخت می‌شود. وکیل تسخیری می‌تواند در جلسات دادگاه به نیابت از موکل خود حاضر شود و مدارک مورد نیاز را ارائه دهد. وکیل تسخیری می‌تواند به ملاقات متهم رود و با وی درباره پرونده صحبت کند و نکات مهم را جمع آوری نموده و در جلسات دادگاه مطرح نماید.

وکیل پایه یک دادگستری نرگس رستمی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته حقوق جزا و جرم شناسی در زمینه مسائل حقوقی مشاوره می‌دهند.

برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره تماس درج شده در سایت https://rostami-lawyer.com/ تماس حاصل نموده و مشکلات حقوقی خود را با ایشان در میان بگذارید.

مهمترین جرائم مواد مخدر

اعمالی که از نظر قانون در حوزه مواد مخدر جرم محسوب می‌شوند به چند دسته تقسیم می‌شوند. تولید، توزیع و نگهداری مواد. در این بخش مهمترین جرائم مربوط به مواد مخدر را شرح خواهیم داد:

  • وارد کردن یا صادرات انواع مختلف مواد مخدر و داروهای روان گردان و اعتیاد آور جرم محسوب می‌شود و عامل آن مجازات خواهد شد؛
  • تولید و ساخت انواع مواد مخدر و ساخت و ترکیب داروهای روان گردان با استفاده از مواد شیمیایی یا گیاهی جرم محسوب می‌شود، کاشت گیاهانی که در ترکیبات مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز خلاف قانون است و مجازات دارد؛
  • همراه داشتن مواد مخدر یا داروهای روان گردان و حمل آنها نیز جرم است و مجازات سنگینی دارد؛
  • نگهداری و انبار کردن هر گونه ماده مخدر و داروهای روان گردان و اعتیاد آور در منزل یا خودرو یا هر وسیله دیگر جرم است و مالک وسیله مجرم محسوب می‌شود، مگر اینکه بتواند ثابت کند مواد متعلق به او نیست؛
  • خرید و فروش و هر گونه معامله در زمینه مواد مخدر و داروهای روان گردان جرم محسوب می‌شود و مجازات سنگینی برای طرفین معامله در نظر گرفته شده است.
  • توزیع مواد مخدر و قرص و داروی روان گردان بدون دریافت وجه نیز جرم است و توزیع کننده به عنوان عامل توزیع مواد مخدر مجرم محسوب می‌شود و باید مطابق با قانون مجازات شود؛
  • همکاری در توزیع و جابجایی مواد مخدر در ازای دریافت وجه جرم است و علاوه بر عامل فروش و توزیع، فردی که اقدام به حمل و جابجایی مواد نموده است نیز باید مجازات شود؛
  • کشت گیاهانی از قبیل خشخاش، کوکا، ماریجوانا و شاهدانه به منظور تولید مواد مخدر جرم است و مکانی که برای کاشت این گیاهان در نظر گرفته شده است توقیف خواهد شد و فرد مجرم مجازات سنگینی دارد؛
  • تاسیس و راه اندازی مکانی برای تولید و بسته بندی مواد مخدر و بکار گیری افراد برای کار جرم است و علاوه بر تاسیس کننده افرادی که در این زمینه فعالیت دارند نیز مرتکب جرم شده‌اند و باید مجازات شوند؛
  • اسکان و پنهان کردن مجرمی که به دلیل جرائم مربوط به مواد مخدر تحت تعقیب است نیز جرم است و فرد شریک جرم محسوب می‌شود و باید مجازات گردد؛
  • جا گذاری مواد مخدر و داروهای روان گردان در لوازم شخصی فرد دیگر برای مجرم جلوه دادن او و پرونده سازی جرم است و مجازات سنگینی دارد.
  • آسیب زدن به فرد دیگر یا اموال دیگران به دلیل مصرف مواد مخدر و عادی نبودن حال عمومی و عدم هوشیاری نیز جرم است و در صورتی جراحات سنگینی به فرد دیگر وارد کرده باشد یا قتل صورت گرفته باشد مجازات سنگینی خواهد داشت.

انواع مواد مخدر و داروهای روان گردان و اعتیاد آور

  • تریاک
  • بذر خشخاش
  • بذر و برگ کوکا
  • بذر شاهدانه
  • بنگ
  • چرس
  • گراس
  • شیره
  • سوخته تریاک
  • تفاله تریاک
  • هروئین
  • قرص روان گردان اکستازی
  • مورفین
  • کوکائین
  • شیشه
  • LSD (لایزرژیک اسید دی اتیل آمید)
  • GHB (گاما هیدروکسی بوتیریک اسید)

 

مجازات جرائم مواد مخدر

نگهداری و توزیع انواع مواد مخدر و داروها و قرص‌های روان گردان و اعتیاد آور جرم محسوب می‌شود و در قانون برای جرائمی که مربوط به مواد مخدر است مجازاتی تعیین شده است که به شرح زیر می‌باشد:

  • حمل و نگهداری هر گونه ماده مخدر صنعتی کمتر از 50 گرم مجازات سنگینی نخواهد داشت و حبس ندارد. مجازاتی که برای این مقدار مواد مخدر در نظر گرفته شده است پرداخت مبلغ جریمه که توسط قاضی تعیین می‌شود و 20 الی 50 ضربه شلاق خواهد بود. تعداد ضربات شلاق و مبلغ جریمه به مقدار ماده مخدر کشف شده بستگی دارد.
  • حمل و نگهداری مواد مخدر و داروی روان گردان بیش از 50 گرم و کمتر از 500 گرم نیز جریمه نقدی دارد که مبلغ آن بر اساس مقدار ماده مخدر و نوع آن تعیین می‌شود و 30 الی 70 ضربه شلاق نیز برای مجرم در نظر گرفته می‌شود و تعداد آن نیز به مقدار مواد بستگی خواهد داشت.
  • حمل و نگهداری مواد مخدر صنعتی و داروی روان گردان بیش از 500 گرم و کمتر از 5 کیلوگرم 2 الی 5 سال حبس دارد که بسته به مقدار مواد و نوع آن متغیر خواهد بود. علاوه بر حبس مجرم باید مبلغی را به عنوان جریمه پرداخت نماید و 30 الی 70 ضربه شلاق نیز از دیگر مجازاتی است که برای وی در نظر گرفته خواهد شد. مبلغ جریمه و تعداد ضدبات شلاق بر اساس مقدار ماده مخدر کشف شده و جنس آن ممکن است تغییر کند. وکیل مواد مخدر می‌تواند مجازات حبس را به جزای نقدی تغییر دهد، اما این موضوع نیازمند تخصص و تجربه بالای وکیل می‌باشد.
  • مجازاتی که برای حمل و نگهداری بیش از 5 کیلوگرم مواد مخدر تعیین شده است 5 الی 10 سال حبس است و علاوه بر آن مبلغی بابت جریمه و تعداد 74 ضربه شلاق نیز به عنوان مجازات برای فرد مجرم در نظر گرفته خواهد شد.
  • حمل و نگهداری بیش از 20 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و داروی روان گردان نیز 10 سال حبس، جریمه نقدی و 74 ضربه شلاق دارد و اگر فرد پس از اتمام دوره مجازات مجدد به کار در حوزه مواد مخدر ادامه دهد و به دلیل حمل و نگهداری مواد مخدر بازداشت شود به اعدام محکوم خواهد شد و تمامی اموال وی که از راه خرید و فروش مواد مخدر به دست آورده است نیز از سوی قانون مصادره خواهد شد.
  • حمل و نگهداری بیش از 100 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و مواد اعتیاد آور و روان گردان حبس ابد دارد و علاوه بر آن متهم باید مبلغی را به عنوان جریمه بپردازد و 74 ضربه شلاق نیز دارد. تمامی اموال فرد متهم که از راه معاملات مواد مخدر به دست آورده است مصادره خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری