تلفن دفتر

021-4495650

تماس مستقیم

09125008288

ایمیل

Nargesrostami6060@gmail.com

وکیل آیت الله کاشانی

وکیل-آیت-الله-کاشانی-وکیل-پایه-یک-دادگستری-نرگس-رستمی

آیا تاکنون در میان بستگان و دوستان خود شاهد بوده‌اید که فردی برای حل مشکلات خانوادگی به وکیل آیت الله کاشانی مراجعه نماید؟ آیا می‌دانید برای طرح دعاوی چه اقداماتی لازم است؟ آیا با انواع طلاق آشنایی دارید؟ اگر زن درخواست طلاق داشته باشد، آیا مهریه به او تعلق نخواهد گرفت؟ حضانت فرزندان با چه کسی است؟ ما در این مقاله به تمامی سوالاتی که درباره طلاق در ذهن شما وجود دارد پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

وقتی که فردی می­خواهد از همسر خود جدا شود، تصمیم می‌گیرد با یک وکیل مشورت کند. این بهترین تصمیم است. زیرا هیچ فرد عادی از تمام مسائل حقوقی و خانوادگی اطلاع کامل ندارد.  وکیل پیش از هر پیشنهاد و اقدامی ابتدا تلاش می­کند دلیل اصلی مشکل را بداند تا شاید راهی برای حل مشکل پیدا کند. گاها دیده شده است که مرد و زن به دلیل مسائل و مشکلات ساده‌ای که قابل حل است احساس می‌کنند که دیگر نمی‌توانند به زندگی مشترک ادامه دهند و تصمیم به طلاق می­گیرند. در بسیاری از موارد فرد مراجعه کننده قصد جدایی ندارد اما شرایط زندگی و رفتار همسر وی به قدری آزار دهنده است که راهی جز جدایی باقی نمی‌ماند. در قانون مدنی این حق برای زن و هم مرد وجود دارد که بتوانند درخواست طلاق بدهند اما شرایط طلاق در هر یک کمی متفاوت خواهد بود. هر یک از طرفین می‌توانند با مراجعه بهترین وکیل آیت الله کاشانی پرونده طلاق را به جریان بیاندازند و مراحل رسیدگی به پرونده را به او بسپارند.

وکیل-خوب-آیت-الله-کاشانی-وکیل-پایه-یک-دادگستری-نرگس-رستمی
وکیل-خوب-آیت-الله-کاشانی-وکیل-پایه-یک-دادگستری-نرگس-رستمی

وکیل طلاق کیست و چه وظایفی دارد؟

 

وکیل طلاق از وکلای پایه یک دادگستری است و در رشته وکالت و حقوق تحصیلات عالیه دارد. وکلای پایه یک دادگستری باید در آزمون وکلا شرکت نموده و پس از گذراندن یک دوره کارآموزی و کسب پروانه وکالت، فعالیت خود را در حوزه مسائل حقوقی و کیفری آغاز می‌نمایند. وکیل پایه یک دادگستری نرگس رستمی با تخصص و تجربه در حوزه مسائل خانواده و طلاق به مراجعه کنندگان خود مشاوره می‌دهد و پرونده را در جهت منافع موکل خود پیش می‌برد.

وظایفی که برای وکیل طلاق تعریف شده است عبارتند از:

  • همانگونه که اشاره شد، اولین وظیفه وکیل طلاق، تلاش برای برقراری صلح و سازش میان طرفین دعوا است. وکیل خوب آیت الله کاشانی باید در جلسات اول مشاوره با طرفین دعوا صحبت کند و در صورت امکان با انجام توافقات لازم طرفین را به ادامه زندگی تشویق کند. پس از انجام این مراحل در صورتیکه طرفین بر جدایی اصرار داشتند وکیل مراحل طرح دعوا را آغاز خواهد نمود.
  • از دیگر وظایف وکیل طلاق توجه کامل به صحبت‌های موکل است. از زمانیکه مراجعه کننده به دفتر وکالت آیت الله کاشانی مراجعه می‌نماید، وکیل باید با دقت و. حوصله به صحبت‌های موکل خود گوش کند و درباره جزئیات پرونده از وی سوال نماید. سپس با بررسی مسائل موجود راه حل مناسب را پیشنهاد دهد و اقدامات لازم را انجام دهد. وکیل باید تمامی مدارک لازم برای طرح دادخواست را جمع آوری نماید و موکل خود را راهنمایی کند.
  • وکیل آیت الله کاشانی موظف است برای دفاع از موکل خود از راه حل‌های مختلف استفاده نماید و در زمان لازم دادخواست مناسب را تنظیم کند. وکیل باید برای پیش بردن پرونده به نفع موکل خود، مدارک بیشتری به دادگاه ارائه نماید و پرونده را در جهت پیروزی پیش ببرد. شاید در شرایطی نیاز باشد که وکیل خارج از محیط دادگاه با طرفین پرونده صحبت کند و یا دلایل و شواهد بیشتری برای ارائه به دادگاه جمع آوری کند.
  • طرفین دادگاه به دلیل مسائل پیش آمده در شرایط روحی نامساعدی به سر می‌برند و تمایلی به رو به رو شدن با یکدیگر ندارند. یکی از مهمترین وظایف وکیل، حضور در دادگاه به نیابت از موکل خویش است. وکیل باید در زمان لازم در جلسات دادگاه حاضر شود و تمام مسائل مربوط به موکل خود را در محضر قاضی بازگو کند. وکیل خوب آیت الله کاشانی می‌تواند از تجارب و مهارت خود در تسریع روند رسیدگی به پرونده استفاده نماید و به قاضی کمک کند تا رای نهایی زودتر صادر شود.
  • بر اساس ماده 663 قانون مدنی، وکیل موظف است در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده، به صلاح موکل خود عمل نماید و از حقی که موکل با عنوان وکالت در اختیار وی قرار داده است، سوء استفاده ننماید. تمام اقدامات وکیل طلاق باید در محدوده اختیارات او صورت گیرد و از حق وکالتی که از جانب موکل دریافت نموده است تنها به منظور طرح دعاوی طلاق، حضور در محکمه به نیابت از موکل، طرح درخواست تجدید نظر و مسائلی از این قبیل استفاده نماید.
  • از دیگر وظایف وکیل طلاق تسلط بر تنظیم دادخواست و طرح لایحه است. بهترین وکیل آیت الله کاشانی از مهارت بالایی برخوردار است و به خوبی می‌داند که بهترین زمان برای تنظیم لایحه چه وقت است. وکیل متخصص و ماهر قادر است با قلم سنگین و بیان شیوا، از موکل خود دفاع نماید و رای قاضی را به نفع او تغییر دهد.

انواع طلاق

 

  • دادخواست طلاق از طرف مرد: مطابق با قانون مدنی، مرد می‌تواند هر زمان که بخواهد زوجه خود را طلاق دهد. البته با این شرط که تمام حقوق مادی زوجه را به وی پرداخته باشد. حقوقی مادی عبارتند از مهریه، نفقه به مدت معلوم شده (100 روز زمان عده) و اجرت المثل. البته زوجه می‌تواند نسبت به این دادخواست اعتراض نماید. در صورتیکه مرد بتواند ثابت کند که زوجه از وی تمکین نداشته است . یا برای مدت طولانی از خانه خارج شده و غیبت داشته و یا اینکه به او خیانت کرده و روابط نامشروع دارد، می‌‎تواند حقوق مادی زوجه را به او پرداخت نکند، لازم به ذکر است که این قانون در مورد مهریه صادق نیست و تحت هر شرایطی مرد موظف است مهریه را پرداخت کند. در صورتیکه زوجه باکره باشد، نصف مقدار مهریه به وی تعلق می‌گیرد.

اجرت المثل عبارت است از مبلغی که مرد بابت کارهایی که زن در طول زندگی مشترک انجام داده است به وی بپردازد و جز حقوق مادی زن محسوب می‌شود. مدت زمان اجرت المثل از زمان جاری شدن خطبه عقد تا زمان طلاق می‌باشد و مرد موظف است مبلغ مورد نظر را پس از طلاق به زن پرداخت نماید.

  • در خواست طلاق از طرف زن: درخواست طلاق از طرف زن شرایط پیچیده‌تری دارد و کمی سخت‌تر خواهد بود. برای اینکه زن بتواند دادخواست طلاق تنظیم نماید، باید دلایل محکمه پسند ارائه دهد تا دادخواست وی در دادگاه رد نشود. وکیل آیت الله کاشانی می‌تواند با راهنمایی موکل خود روند رسیدگی به پرونده را تسریع بخشد و مدارکی را به دادگاه ارائه دهد که احتمال رد شدن دادخواست طلاق از طرف زن کاهش یابد.

از جمله دلایلی که زن برای طرح دادخواست طلاق مطرح کند عبارتند از:

  • ناتوانی یا عدم پرداخت نفقه از سوی مرد به مدت 6 ماه یا بیشتر،
  • غایب بودن مرد به مدت بیش از چهار سال و بی اطلاعی زن از وی
  • اعتیاد به مواد مخدر به حدی که آسایش و امینت خانواده را به خطر بیاندازد
  • بیماری لاعلاج و سخت
  • عسر و حرج (سخت کردن شرایط زندگی برای زن از سوی مرد)
  • سوء رفتار و اخلاق بد
  • اشتغال به کاری که آبروی خانواده را خدشه دار می‌کند.
  • ازدواج مجدد مرد بدون رضایت زن اول
  • جنون و دیوانگی مرد پس از ازدواج و در طول زندگی مشترک

با طرح هر یک از دلایل فوق زن می‌تواند درخواست طلاق داشته باشد و دادگاه با بررسی صحت دلایل ذکر شده حکم طلاق را صادر می‌کند. در صورتیکه هر یک از دلایل فوق ثابت شود و در زمان اجرای حکم طلاق نیازی به حضور و اجازه مرد نیست و زن می‌تواند با مراجعه به دفاتر طلاق از مرد طلاق بگیرد.

  • طلاق توافقی: این نوع از طلاق هنگامی اتفاق می‌افتد که زن و مرد برای جدا شدن از هم به توافق می­رسند و تصمیم به طلاق می‌گیرند. امروزه بسیاری از افراد برای رهایی از مشکلات زندگی مشترک به این نوع از طلاق روی می‌آورند و پس از قبول توافقات به دادپاه مراجعه می‌نمایند و قاضی با بررسی شرایط حکم طلاق را صادر می‌نماید. توصیه می‌شود برای اینکه حق هیچ یک از طرفین دعوا ضایع نگردد، با وکیل خوب آیت الله کاشانی مشورت شود و موضوعاتی که طرفین بر سر آن به توافق رسیده‌اند به درستی بررسی گردد. گاها ممکن است زن از حق و حقوق مادی خود صرف نظر کند و به حکم طلاق رضایت دهد. گاهی موضوع توافق در مورد حضانت فرزندان است. به طور کلی در طلاق توافقی نباید حق هیچ یک از زوجین نادیده گرفته شود.

مراحل طرح دادخواست طلاق توافقی عبارتند از:

  • مرد و زن به دفتر وکالت آیت الله کاشانی مراجعه می­نمایند.
  • موضوعاتی که در مورد آنها به توافق رسیده‌اند را مطرح می‌کنند و پس از اینکه توسط وکیل طلاق بررسی شد و فرم توافقنامه طلاق را امضا می‌کنند.
  • وکیل طلاق وکالت زوجین را بر عهده می­گیرد.
  • اگر مرد به دلایل مختلف نتواند در جلسه دادگاه حضور داشته باشد، زن می‌تواند با وکالتی که از طرف مرد برای طلاق دارد در جلسه حاضر شود.
  • در خصوص طلاق توافقی نیازی به شرکت در جلسه مشاوره خانواده نیست.
  • وکیل طلاق می‌تواند از طرف مرد و زن در دادگاه حاضر شود.
  • حکم طلاق توافقی از سوی دادگاه پس از 10 الی 20 روز صادر می­شود.

با حضور بهترین وکیل آیت الله کاشانی تمام مراحل رسیدگی به پرونده و جلسات دادگاه بدون نیاز به حضور طرفین پرونده، انجام می­شود و وکیل پس از اتمام جلسه و صدور حکم موکلان خود را در جریان مراحل پرونده قرار می‌دهد.

دفتر-وکالت-آیت-الله-کاشانی-وکیل-نرگس-رستمی
دفتر-وکالت-آیت-الله-کاشانی-وکیل-نرگس-رستمی

ویژگی های وکیل طلاق

انتخاب وکیل خوب برای طرح دادخواست طلاق و مشورت با فردی باتجربه و متخصص پیش از اقدام برای طرح دعوا و آشنایی با مسائل و مشکلات حقوقی و خانوادگی و انجام اقدامات لازم برای به جریان انداختن پرونده از اهمیت بالایی برخوردار است. برای انتخاب وکیل باید دقت و صبر داشته باشید و تمامی ویژگی‌های یک وکیل خوب را بسنجید.

ابتدا باید پرس و جو کنید و پس از یافتن چند وکیل طلاق حتما یک جلسه به صورت حضوری به دفتر وکالت آیت الله کاشانی مراجعه کنید و درباره موضوعات پیش آمده و تصمیم خود با او صحبت کنید. وکیل طلاق متعهد و کاربلد، وکیلی است که تمام سخنان مراجعه کننده را با صبر و حوصله گوش دهد. وکیل طلاق هرگز نباید در اولین ملاقات مراجعه کننده یا طرف مقابل پرونده را قضاوت کند. تمام مدارک و شواهد را به درستی بررسی کند و نکات مهم را یادداشت می‌کند. سپس درباره راه حل­های پیشنهادی خود را با موکل صحبت می‌کند و نظر او را درباره پیشنهادهایی که مطرح می‌کند جویا می‌شود. روال قانونی پرونده و مراحل رسیدگی به آن در دادگاه را برای مراجعه کننده شرح می‌دهد و در اولین جلسه درباره هزینه وکالت را مشخص می‌نماید تا مراجعه کننده بتواند با سنجیدن شرایط مالی خود تصمیم بگیرد.

وکیل طلاق در زمینه طلاق و مسائل حقوقی خانواده آگاهی کامل دارد و پرونده‌های بسیاری را بر عهده گرفته و از هر یک از آنها تجارب بسیاری کسب نموده است. مدارک تحصیلی و حوزه تخصص وکیل باید به دقت بررسی گردد. درباره سوابق کاری و فعالیت وی تحقیق کنید و اطمینان حاصل کنید که وکیل مورد نظر در زمینه طلاق و دفاع از حقوق شما توانایی و تجربه لازم را داشته باشد. درباره تعداد پرونده‌های موفق وکیل پرس  و جو نمائید و میزان رضایت موکلان وی را جویا شوید.

از ویژگی‌های وکیل خوب و حرفه‌ای، پرهیز نمودن از هر گونه بزرگنمایی و دادن وعده‌های غیر ممکن است. همچنین یک وکیل حرفه‌ای هیچ گاه نتیجه نهایی پرونده و حکم نهایی را تضمین نمی‌کند زیرا ممکن است در روند رسیدگی به پرونده اتفاقاتی رخ دهد که در نتیجه نهایی پرونده موثر باشد. به همین علت یک وکیل ماهر و باتجربه هرگز درباره رای نهایی قاضی با قطعیت صحبت نمی‌کند و در عوض موکل خود را از اتفاقات احتمالی آگاه خواهد کرد.

یکی از مهمترین ویژگی‌های وکیل پایه یک دادگستری نرگس رستمی، درست گویی و صادق بودن است. وکیل باید با موکل خود با صداقت صحبت کند و مراحل رسیدگی به پرونده را درست و  شفاف برای موکل خود شرح دهد. پرهیز از پنهان کاری و دادن اطلاع نادرست درباره مراحل دادرسی از جمله ویژگی‌ها و تعهدات یک وکیل است.

یکی از ویژگی‌های بارز یک وکیل حرفه‌ای و با تجربه رعایت ادب و احترام است. وکیل باید در محضر قاضی و در برخورد با طرفین پرونده با احترام صحبت نماید و از تندخویی و پرخاش علیه طرف مقابل پرهیز نماید.

برای دریافت مشاوره حقوقی و خانواده می‌توانید با شماره تماس دفتر وکیل پایه یک دادگستری نرگس رستمی تماس حاصل نموده و یا برای دریافت یک جلسه مشاوره حضوری به دفتر وکالت ایشان مراجعه نمائید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرسhttps://rostami-lawyer.com  مراجعه نمائید.

هزینه وکیل طلاق

 

هزینه وکیل متناسب با وظایفی که وکیل برای رسیدگی به پرونده بر عهده می­گیرد، متغیر خواهد بود. هزینه وکالت مطابق با تعرفه مشخص شده تعیین خواهد شد و باید در جلسات اول هزینه وکالت در قرارداد درج گردد و توسط وکیل و موکل امضا شود. هزینه وکالت شامل موارد زیر می‌‌باشد:  

  • هزینه وکیل برای طلاق از طرف زن: اگر درخواست طلاق از طرف زن باشد، کار وکیل کمی بیشتر و سخت­تر خواهد بود و نیازمند پیگیری و رفت و آمد بیشتری می‌باشد. به همین علت هزینه وکیل برای طرح دادخواست طلاق از طرف زن بیشتر از هزینه وکیل برای طرح دادخواست طلاق از طرف مرد خواهد بود. اگر خانمی درآمدی نداشته باشد و قادر نخواهد بود هزینه­های حق الوکاله را بپرداز و در نتیجه نمی­تواند برای خود وکیلی بگیرد تا از حق و حقوق مسلم خود دفاع کند و شکست پرونده را قبول می­کند. هزینه وکیل برای طرح درخواست اجرای مهریه به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.
  • هزینه وکیل برای طلاق توافقی: هزینه وکیل در طلاق توافقی کمتر از هزینه وکیل برای طرح دادخواست از طرف مرد و زن است زیرا پیگیری کمتری نیاز است و نتیجه سریعا مشخص می‌شود. همچنین اگر بعد از اینکه حکم طلاق صادر شد موکل از وکیل بخواهد که برای اجرای طلاق در دفترخانه حاضر شود تا گواهی عدم سازش را به دفترخانه ارائه بدهد، هزینه جداگانه­ای دارد و موکل باید بابت حضور وکیل در دفترخانه به این مبلغ را به وکیل خود بپردازد.
  • هزینه بررسی پرونده: بررسی پرونده و ارائه مشاوره حقوقی جداگانه محاسبه می‌شود. زمانیکه هر یک از زوجین پرونده را برای اطلاع از روال قانونی طلاق و نحوه طرح دادخواست، نزد وکیل طلاق می­برد و از وکیل می­خواهد که با مطالعه پرونده آنها را راهنمایی کند و راه حل­های پیشنهادی را برایشان توضیح دهد، دارای هزینه جداگانه است. در این حالت موکل هزینه کمتری برای وکیل می‌پردازد.
  • هزینه تنظیم لایحه: گاهی هر یک از زوجین تنها برای تنظیم لایحه و نگارش آن به وکیل طلاق مراجعه می‌کنند و وکیل با توجه به پیچیدگی پرونده و نوع لایحه­ای که می‌خواهد تنظیم کند، مبلغی را به فرد مراجعه کننده پیشنهاد می­دهد و در صورتی که مراجعه کننده رضایت داشته باشد، وکیل لایحه را تنظیم خواهد کرد. در این حالت نیازی نیست که حتما وکیل وکالت فرد مراجعه کننده را بر عهده بگیرد.
  • هزینه وکیل طلاق تضمینی: گاهی ممکن است وکیل بابت تضمین نتیجه پرونده از موکل خود هزینه بیشتری دریافت کند و موکل خود را حکم نهایی قاضی مطمئن کند. وکیلی که دارای تجربه و تخصص است خوب می‌داند که تضمین نتیجه پرونده عملا غیر ممکن است و تنها در حد پیش بینی می‌توان گفت که نیتجه چه خواهد بود. بدین ترتیب اگر وکیل بابت تضمین نتیجه پرونده از موکل خود مبلغی را دریافت نماید خلاف قانون است و موکل می‌تواند در صورتیکه پرونده نتیجه مطلوبی نداشته باشد از وکیل خود شکایت کند. دریافت هرگونه هدیه نقدی و پاداش مضاف بر مبلغی که در قرارداد نوشته شده است خلاف قانون است.
  • هزینه وکیل برای اجرای مهریه: وکیل برای به اجرا گذاشتن مهریه و طرح دادخواست مبلغی را تعیین می‌نماید که این مبلغ بسته به تخصص و تجربه وکیل متغیر خواهد بود. به خاطر داشته باشید که بابت تمام هزینه­هایی که به وکیل پرداخت می­کنید رسید امضا شده دریافت کنید. فیش بانکی امضا شده توسط وکیل نیز حکم رسید را دارد و قابل قبول است. هرگز برای پرداخت حق الوکاله وکیل از وجوه غیر نقد همچون سکه یا طلا استفاده نکنید. حق الوکاله وکیل برای به اجرا گذاشتن مهریه زیاد سنگین نخواهد بود.
  • هزینه­های متفرقه پرونده و دادگاه: هزینه تمبر دادرسی، هزینه کارشناسی پرونده، هزینه دفتر خدمات قضایی و هزینه­های متفرقه دیگر باید توسط موکل پرداخت شود و جزو حق الوکاله محسوب نمی‌شوند.

وکیل تسخیری برای طلاق کیست؟

 

زمانی که هر یک از زوجین برای رسیدگی به پرونده و دفاع از خود توانایی پرداخت حق الوکاله را نداشته باشد، دادگاه با استفاده از بودجه خود وکیلی را برای دفاع از فرد مشخص می‌کند و این وکیل، وکیل تسخیری نام دارد. پرونده­های طلاق از جمله پرونده­های حساس و پیچیده هستند و حق قانونی هر فردی است که در زمان رسیدگی به پرونده وکیل داشته باشند تا در دادگاه از حقوق وی دفاع نماید. از نظر دادگاه هر فردی باید برای دفاع از منافع خود یک وکیل داشته باشد و جزو حقوق شهروندی محسوب می­شود.

وکیل تسخیری موظف است به تمام امور موکل خود رسیدگی کند و در تمام جلسات دادگاه در کنار موکل خود حضور داشته باشد و تمام اقداماتی که نیاز است یک وکیل خصوصی انجام دهد را انجام دهد، با این تفاوت که وکیل تسخیری از موکل خود حق الوکاله‌ای دریافت نمی­کند، اما وکیل خصوصی بابت کارهایی که برای موکل خود انجام می‌دهد حق الوکاله­ای دریافت می­کند. وکیل تسخیری کارمند دادگاه است و دادگاه حقوق وکیل را پرداخت می‌کند.

وکیل تسخیری برای طرح درخواست مهریه نیز موکل خود را راهنمایی خواهد نمود و تمامی اقدامات لازم را انجام خواهد داد. اقدام وکیل تسخیری برای مهریه در صورتی امکان پذیر خواهد بود که موکل به وکیل تسخیری وکالت داده باشد و از او بخواهد تا تمامی مراحل پرونده را بر عهده گیرد. سپس موکل به کمک وکیل تسخیری برای به اجرا گذاشتن مهریه دادخواستی تنظیم نماید و یا خود به تنهایی برای مطالبه مهریه دادخواستی را تنظیم نموده و به دادگاه ارائه دهد.

وکیل تسخیری همانند وکیل خصوصی تمامی مراحل طلاق را برای موکل خود شرح خواهد داد و تمامی وظایف یک وکیل خصوصی را بر عهده خواهد گرفت. موکل نیز بهتر است بدون اطلاع و بدون مشورت با وکیل تسخیری هیچ اقدامی انجام ندهد و در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده با وکیل خود مشورت کند و از راهنمایی­های او استفاده نماید.

خیابان آیت‌الله کاشانی

یکی از خیابان‌های اصلی و معروف تهران که نام آن پس از انقلاب به ابوالحسن کاشانی که جزو مراجع تقلید شیعه و جزو رهبران نهضت ملی شدن نفت است تغییر پیدا کرده است. این خیابان به وسیله خطوط مترو و اتوبوس های BRT به سایر محله‌ها دسترسی آسانی دارد که می‌توانید از آنها برای رفتن به این خیابان استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر با وکیل غرب تهران لطفا اینجــــا کلیک کنید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری