تلفن دفتر

021-4495650

تماس مستقیم

09125008288

ایمیل

Nargesrostami6060@gmail.com

ویژگی‌های یک وکیل خوب

وکیل خوب پایه یک دادگستری

آیا از ویژگی‌های یک وکیل خوب اطلاع دارید؟ آیا می‌دانید وکیل خوب پایه یک دادگستری به چه نوع وکیل اطلاق می‌شود و چه زمان باید به وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کنیم؟ وکلای پایه یک دادگستری چه تفاوتی با وکلای پایه دو دادگستری دارند؟ یا اینکه وظایف یک وکیل خوب چیست؟ تمامی وکلا با تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه با مباحث حقوقی و وکالت آشنا می‌شوند اما پس از اتمام دوره تحصیل با گذراندن دوره‌های کارآموزی و قبولی در آزمون کانون وکلا می‌توانند به عنوان وکیل پایه یک دادگستری در حوزه‌های مختلف حقوقی فعالیت داشته باشند.

وکیل خوب پایه یک دادگستری کیست؟

وکیل فردی است که از سوی فرد دیگر مامور است که کارهای حقوقی یا حقیقی فردی دیگر را انجام دهد و از طرف وی وکالت دارد که در محدوده وظایف خود رفتار عمل نموده و به نفع موکل خود عمل کند. وکیل انواع مختلف دارد، وکیل اداری، وکیل ملکی و وکیل پایه یک دادگستری و … هر یک از وکلا وظایف خاصی دارد و در زمینه مشخصی فعالیت دارد.

وکیل خوب پایه یک دادگستری، فردی است که با تخصص و تعهد خود، در مسائل حقوقی به عنوان مشاور حرفه‌ای، به حمایت شما می‌پردازد.
وکیل خوب پایه یک دادگستری؛ برای حل مسائل حقوقی با بهترین راهکارها ایستادگی می‌کند.

اما وکیل خوب پایه یک دادگستری به وکیلی گفته می‌شود که در رشته حقوق دارای تحصیلات عالی است و در آزمون وکالت پذیرفته شده و یک دوره کارآموزی دو ساله را پشت سر گذاشته و قادر است در بسیاری از حوزه‌های حقوقی و کیفری فعالیت داشته باشد. وکیل پایه یک دادگستری نرگس رستمی دانش آموخته رشته حقوق جزا و جرم شناسی در حوزه مسائل کیفری، ملکی، حقوقی فعالیت داشته و به مراجعه کنندگان خود مشاوره حقوقی ارائه می‌نماید. https://rostami-lawyer.com/

به دلیل اینکه در دوره کارآموزی پرونده‌های دشواری به وکلا سپرده می‌شود و وکلا می‌آموزند که با استفاده از مهارت و تخصص خود پرونده‌ها را به بهترین شکل ممکن حل کنند، به همین دلیل صلاحیت دارند که سخت‌ترین پرونده‌های حقوقی و کیفری را بر عهده گرفته و در دادگاه برای دفاع از موکل خود حضور یابند. حال می‌خواهیم با ویژگی‌های بهترین وکیل خانم در تهران آشنا شویم.

ویژگی‌های یک وکیل خوب آشنا شویم!

در این بخش قصد داریم مهمترین ویژگی‌های یک وکیل خوب را برشماریم. با ما همراه باشید.

  • وکیل پایه یک دادگستری فردی منظم و مرتب است و کارهای خود را با نظم و بر اساس اصول مشخصی انجام می‌دهد. یک وکیل حرفه‌ای ظاهری آراسته دارد و رفتاری با وقار و گفتاری فصیح و قوی دارد. وکیل خوب و حرفه‌ای دارای فن بیان قوی است و از اقتدار و اعتماد به نفس بالایی برخوردار است. زمانی که وکیل خوب پایه یک دادگستری پرونده‌ای را بر عهده می‌گیرد از تمام مهارت و تجربه خود برای یافتن راهکاری منطقی و عملی بهره می‌گیرد و تمام هوش و استعداد خود در این زمینه بکار می‌گیرد. وکیل پایه یک دادگستری فردی خلاق و باهوش است که می‌تواند سخت‌ترین پرونده‌ها را با تسلط کامل پیش برده و موکل خود را راهنمایی کند. کار وکیل درست از زمانی که پرونده به وی سپرده می‌شود شروع شده و اقدامات لازم انجام می‌شود.
  • وکیل پایه یک دادگستری قادر است در محضر قاضی از ابتکار عمل خود استفاده نموده و با استفاده از ارائه مدارک و شواهد موجود مسیر پرونده را در جهت منافع موکل خود تغییر دهد. وکیل می‌تواند با استفاده از استعداد سخن وری و بیان شیوا و تاثیر گذار نظر مثبت قاضی، دادستان، هیات منصفه و … را جلب نموده و اطلاعات را به طور کامل به آنها انتقال دهد. فن بیان در کار وکالت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و حرکات بدن و شیوه سخن گفتن در شان یک وکیل حرفه‌ای و متخصص انتخاب می‌شود. وکیل در عین اقتدار باید خوش رو و خوش برخورد باشد و بتواند با افراد حاضر در محکمه ارتباط قوی و موثر برقرار کند.
  • شیوایی گفتار و رسا بودن کلام و در عین حال رعایت جانب احترام در زمان دفاع از موکل در محضر قاضی از دیگر ویژگی‌های وکیل پایه یک دادگستری تهران است. وکیل باید از زبان بدن خود در زمان مناسب استفاده کند و دقت داشته باشد که در مقابل قاضی به نحوی برخورد نکند که موجب برانگیختگی وی شود و جریان پرونده از کنترل وی خارج شود. احترام به قاضی و نحوه برخورد و گفتار صحیح در دادگاه به قدری مهم است که می‌تواند نظر قاضی را تغییر دهد. علاوه بر آن وکیل بایستی شنونده خوبی باشد و از صحبت‌های طرف مقابل پرونده و وکیل وی هر نکته‌ای که به نفع موکل خود است را برداشته و به نفع پرونده به کار گیرد. وکیل باید فردی روانشناس و انسان شناس باشد و بتواند با ایجاد چالش در فرد مقابل وی را وادار کند تا در مقابل قاضی اعتراف نموده و یا حرف‌هایی را به زبان بیاورد که راست از دروغ مشخص شود. این مساله در سرعت پیشروی پرونده بسیار موثر است.
  • وکیل خوب پایه یک دادگستری فردی شجاع و مقتدر است و هیچ فردی نمی‌تواند با تهدید و یا سخن ناروا تمرکز وی را بر هم زده و وی را از ادامه پیگیری پرونده منصرف کند. وکیل در مقابل حقوق موکل خود را مسئول می‌داند و در حد توان از هیچ تلاشی برای دفاع از موکل و دستیابی به حقوق وی دریغ نمی‌کند. وکیل پایه یک دادگستری با استفاده از تخصص و تجربه خود و تسلط کامل و قوانین و مقررات پرونده را در دست گرفته و با استفاده از راهکارهای منطقی بهترین دفاع را از موکل خود به عمل می‌آورد. در حقیقت وظیفه اصلی یک وکیل رسیدگی به پرونده و استفاده از تمامی راه‌های قانونی برای گرفتن حق موکل و دفاع از وی است.
حقوق موکل در قلمرو قوانین حقوقی و کیفری، تحت مراقبت وکیل خوبی که پایه یک دادگستری است، به نقد و بازنگری دقیق می‌پردازد تا حقوق شما در هر جنبه به بهترین نحو حفظ شود.
وکیل خوب پایه یک دادگستری، با درک عمیق از قوانین حقوقی و کیفری، از حقوق موکلان به‌عنوان یک مأمن و حمایت‌گر به شکل کامل و هوشمندانه دفاع کرده و به مشکلات حقوقی آنها راه حل ارائه می‌دهد.
  • ویژگی دیگر وکیل تسلط کامل بر قوانین حقوقی و کیفری و تمامی مصوبات است. در حقیقت وکیل با استفاده از دانش و مهارت خود می‌تواند دفاع همه جانبه‌ای را از حقوق مسلم موکل خود داشته و راهکاری برای پیروزی پرونده را پیدا کند. وکیل تمامی موارد قانونی را با دقت و تیز بینی بررسی می‌کند تا بتواند راهی برای دفاع از موکل و پیش بردن پرونده پیدا کند. جمع آوری مدارک مورد نیاز و یافتن بهترین راه حل برای دفاع از موکل از توانایی‌های یک وکیل حاذق و باتجربه است. وکیل می‌تواند تمامی راه حل‌ها و مدارک و شواهد را در کنار یکدیگر چیده و بهترین تصمیم را اتخاذ کند که منجر به پیروز شدن پرونده موکل شود.
  • وکیل پایه یک دادگستری پیش از هر گونه اقدام در مورد پرونده، ابتدا تمامی نکات مربوط به پرونده را بررسی نموده، نکات مهم را استخراج کرده و سپس با در کنار هم چیدن شواهد و مدارک موجود تصمیمات لازم را اتخاذ می‌نماید. یکی از ویژگی‌های وکیل خوب و حرفه‌ای دید وسیع و قابلیت ترسیم وقایع و جمع آوری مدارک موثر در روند رسیدگی به پرونده است. پس از اینکه تمامی قوانین مربوط به پرونده استخراج شد، با مشورت موکل خود اقدام به تنظیم دادخواست و طرح دعوا نموده و پرونده به جریان می‌افتد. وکیل حرفه‌ای هرگز نسنجیده عمل نمی‌کند، بلکه با دستانی پر و مدارکی محکمه پسند قدم بر می‌دارد و دادخواست یا شکایت نامه را درایت و تسلط کامل مطرح می‌نماید. اگر وکیل در زمان طرح دادخواست عملکرد قوی نداشته باشد، دادخواست از سوی دادگاه رد شده و موکل دیگر نمی‌تواند به وی اعتماد کافی داشته باشد.
  • قدرت تعامل با قاضی از دیگر ویژگی‌های وکیل پایه یک دادگستری نرگس رستمی می‌باشد. وکیل و قاضی در کنار یکدیگر می‌توانند پرونده را پیش برده و نتیجه نهایی را اعلام نمایند. در حقیقت نقش وکیل تکمیل کننده نقش قاضی است و در رسیدگی به پرونده نقش بسیار حیاتی ایفا می‌کند. وکیل و قاضی خود را موظف می‌دانند که در راه رسیدگی به پرونده و دفاع از حق از هیچ تلاشی دریغ ننموده و تحت هر شرایطی قانون را ارجح بر هر چیز بدانند. عدالت و راستی اولین اولویت قاضی و وکیل است. بنابراین هر اقدامی که انجام می‌شود در راستای احقاق حقوق طرفین پرونده خواهد بود. وکیل با بررسی پرونده و مدارک موجود به قاضی کمک می‌کند تا ابهامات پرونده رفع شده و موضوع اصلی آن آشکار شود.
  • در کار وکالت خشونت و دعوا جایگاهی ندارد و این باور صحیح نیست که وکیل با پرخاشگری و دعوا از حق موکل خود دفاع می‌کند. در حقیقت وکیل با استفاده از مهارت و دانش خود از حقوق موکل دفاع نموده و همه چیز در کمال آرامش و احترام انجام می‌شود. در جلسات دادگاه رعایت ادب و احترام از اهمیت بالایی برخوردار است و قاضی به افرادی که خشونت و بی احترامی پیش بگیرند را از جلسه دادگاه بیرون کرده و از حضار می‌خواهد که احترام و ادب را رعایت کنند. وکیل باتجربه و حرفه‌ای نیز در کمال ادب و رعایت اصول اخلاقی تمامی موارد موجود در پرونده را مطرح نموده و از موکل دفاع می‌کند. پرخاش و داد زدن در دادگاه نتیجه‌ای جز ایجاد تشویش در محکمه را نداشته و منجر به تغییر نظر قاضی بر علیه موکل خواهد شد.

اهمیت حضور وکیل پایه یک دادگستری در جریان پرونده

هرگاه فردی با مساله حقوقی یا کیفری مواجه می‌شود برای اینکه بتواند به حق خود دست یابد باید از یک وکیل کاربلد و حرفه‌ای مراجعه کند. تنها فردی که می‌تواند به او کمک کند، وکیل است. هیچ فردی اطلاعات کافی در زمینه مسائل حقوقی و کیفری ندارد و نمی‌تواند به تنهایی با قوانین و مقررات موجود روبرو شود. در مورد مسائل حقوقی حساس و پرونده‌های کیفری قانون حضور وکیل برای دفاع از طرفین پرونده را الزامی دانسته است. در صورتی که فردی نتواند برای خود وکیل انتخاب کند، قانون به وی کمک می‌کند تا از این حق مسلم خود استفاده نموده و وکیل داشته باشد. وکیل انواع مختلفی دارد، وکیل انتخابی، وکیل معاضدتی و وکیل تسخیری.

حضور وکیل پایه یک دادگستری در جریان پرونده، به عنوان یک نهاد قانونی با تعهد و تخصص، اهمیت بسیاری در اطمینان از راهبرد صحیح حقوقی و حفظ حقوق موکل دارد.
اهمیت حضور وکیل پایه یک دادگستری در جریان پرونده نه تنها در فرایند دفاع مؤثر بلکه در ارائه نظرات تخصصی و پشتیبانی قانونی جهت اطمینان از انصاف و عدالت در حقوق موکلان بی‌نهایت حائز اهمیت است.

وکیل انتخابی همانطور که از نامش پیداست به انتخاب فرد تعیین شده است. فردی که به دفتر وکالت مراجعه کند و به وکیل خود وکالت دهد، وکیل انتخابی دارد که می‌تواند در طول مراحل رسیدگی به پرونده از وی راهنمایی و مشورت بگیرد. در این مورد حق الوکاله را موکل پرداخت می‌کند و قراردادی میان وکیل و موکل تنظیم می‌شود.

وکیل معاضدتی وکیلی است که پرونده‌های حقوقی را بررسی می‌نماید و وکالت فردی را برعهده می‌گیرد که توانایی مالی کافی برای پرداخت حق الوکاله را نداشته باشد. در این صورت دادگاه برای رسیدگی به پرونده و دفاع از حقوق وی وکیل معاضدتی را معرفی می‌نماید و حق الوکاله را از بودجه دادگاه پرداخت می‌کند.

وکیل تسخیری وکیلی است که برای فردی که پرونده کیفری دارد معرفی می‌شود. در مورد پرونده‌های کیفری داشتن وکیل الزامی است و اگر فردی توانایی مالی نداشته و یا به وکیل دسترسی نداشته باشد می‌تواند درخواست وکیل تسخیری نماید و دادگاه برای وی وکیلی را تحت عنوان وکیل تسخیری تعیین می‌نماید. وکیل تسخیری از موکل خود حق الوکاله دریافت نمی‌کند و دستمزد وی را دادگاه پرداخت می‌نماید.

فضای دادگاه به صورتی است که اگر فردی که متهم است یا شاکی نمی‌تواند به راحتی سخن بگوید و از حق خود دفاع کند. به همین دلیل قاضی حق داشتن وکیل را برای همه با هر شرایطی الزامی دانسته و در این مورد به طرفین پرونده کمک می‌کند.

وکیل پایه یک دادگستری چه تفاوتی با وکیل قوه قضائیه دارد؟

در این مقاله با ویژگی‌های وکیل خوب پایه یک دادگستری آشنا شدیم. حال می‌خواهیم بدانیم تفاوت وکیل پایه یک دادگستری با وکیل قوه قضائیه در چیست؟

تفاوت اساسی میان وکیل پایه یک دادگستری و وکیل قوه قضائیه در این است که وکیل پایه یک دادگستری با تخصص و تعهد خود، به صورت مستقل در پرونده‌ها حضور دارد و به موکلان خود خدمات ارائه می‌دهد.
وکیل پایه یک دادگستری در مقایسه با وکیل قوه قضائیه، به عنوان یک حقوقدان مستقل و با تخصص بالا، در تمامی مراحل پرونده‌ها حضور دارد و خدمات قانونی خود را با پیگیری دقیق و دلسوزانه به موکلان ارائه می‌دهد.

در کشور ما هر ساله دو آزمون برای وکالت برگزار می‌شود. مجری یکی از این آزمون‌ها کانون وکلای دادگستری است و دیگری مرکز وکلای قوه قضائیه. وکیلی که هر یک از آزمون‌ها را پشت سر گذاشته و نمره قبولی را کسب کند بایستی در یک دوره کارآموزی شرکت نموده و پرونده وکالت خود را دریافت کند. اما حوزه فعالیت و اختیارات هر یک از فارغ التحصیلان این دو دوره با یکدیگر تفاوت دارد.

وکیل پایه یک دادگستری در آزمون کانون وکلای دادگستری شرکت نموده و پس از گذارندن دوره کار آموزش مختص این کانون، پروانه وکالت خود را به عنوان وکیل پایه یک دادگستری دریافت می‌نماید و در حوزه‌های مختلف حقوقی و کیفری فعالیت خود را آغاز می‌کند.

اما وکیلی که در آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه قبول شده است و دوره کار آموزی را پشت سر گذاشته، پس از دریافت پروانه به عنوان وکیل قوه قضائیه شروع به وکالت می‌نماید. وکیل قوه قضائیه محدودیت‌هایی دارد و حوزه فعالیت وی همانند وکیل پایه یک دادگستری وسیع نیست. به وکیلی که در کانون قوه قضائیه قبول شده باشد و دوره کارآموزی این کانون را سپری کرده باشد، وکیل پایه دو دادگستری نیز گفته می‌شود. وکیل قوه قضائیه نمی‌توان پرونده‌های سنگین حقوقی و پرونده‌های کیفری بر عهده بگیرد. این دسته از پرونده‌ها بایستی توسط وکیل پایه یک دادگستری بررسی شوند.

تفاوت کارآموز وکالت با وکیل پایه یک دادگستری

کارآموز وکالت به فردی گفته می‌شود که در آزمون کانون وکلای دادگستری شرکت کرده و قبول شده و پروانه کارآموزی را دریافت نموده است. کارآموز وکالت می‌تواند پرونده‌های سبک حقوقی را بر عهده بگیرد اما تا زمانی که در آزمون نهایی کانون وکلا شرکت نکند و نمره قبولی را کسب نکند به عنوان وکیل پایه یک دادگستری نمی‌توان فعالیتی داشته باشد. محدوده اختیارات کارآموز وکالت از وکیل پایه یک دادگستری بسیار کمتر است.

تعهدات و وظایف وکیل به موکل

وکیل خوب در قبال موکل خود احساس مسئولیت دارد و متعهد است که از هیچ تلاشی برای دفاع از حقوق موکل خو دریغ نکند. از جمله وظایف یک وکیل خوب نسبت به موکل عبارت است از:

  • وکیل تعهد دارد که پرونده را با جدیت تمام پیگیری کند، زیرا هر گونه سهل انگاری در روند رسیدگی به پرونده می‌تواند خسارت جبران ناپذیری برای موکل به همراه داشته باشد. وکیل مسئول است که موکل را از تمامی مراحل قانونی رسیدگی به پرونده و اقدامات لازم در هر مرحله آگاه کند. وکیل وظیفه دارد از موکل خود حمایت کند و با تسلط بر قوانین و مقررات و آگاه کردن وی احساس آرامش را در موکل ایجاد نموده و از میزان اضطراب وی بکاهد.
  • یک وکیل خوب باید در هر مرحله و پیش از هر اقدامی مصلحت موکل خود را در نظر داشته باشد. تنها فردی که می‌تواند از حقوق یک فرد دفاع کند، وکیل او است. وقتی فردی وکیلی را انتخاب می‌کند و به او وکالت می‌دهد انتظار دارد که تمامی کارها در مسیر موفقیت وی و احقاق حقوق او انجام شود. به همین دلیل وکیل تعهد دارد که در هر زمان و هر شرایط به نفع موکل خود عمل نماید تا مشکل برای موکل پیش نیاید.
  • بهترین وکیل خانم در تهران امین موکل است و هر گونه ابلاغیه، اجرائیه و … که به دست او می‌رسد را باید به موکل تحویل بدهد و او را در جریان کار قرار دهد. وکیل در ازای هر مدرکی که از موکل دریافت می‌کند باید به او رسید بدهد. موکل به وکیل خود اعتماد می‌کند و تمامی مدارکی که ممکن است در مسیر پرونده مورد نیاز باشد را به وکیل می‌دهد تا آنها را بررسی کند. به همین دلیل وکیل نیز بایستی حسن نیت خود را ثابت نموده و برای هر مدرک به موکل خود رسید بدهد.
  • وکیل متعهد است که تا وقتی کار پایان نیافته است از موکل خود حق الوکاله دریافت ننماید. برخی از وکلا نیمی از حق الوکاله را دریافت می‌کنند و باقی آن را در زمان اتمام کار از موکل دریافت می‌نمایند. همچنین وکیل نباید از موکل خود مبلغی بیشتر از آنچه در قرارداد ذکر شده است دریافت کند. برخی از وکلا با عنوان تضمین نتیجه پرونده و یا سریع‌تر انجام دادن کارهای پرونده از موکل خود درخواست مبلغ بیشتری را دارند. این کار خلاف قانون است و خلاف اخلاق حرفه‌ای یک وکیل است.

حوزه فعالیت وکیل پایه یک دادگستری

همانطور که اشاره کردیم وکیل پایه یک دادگستری در حوزه‌های مختلفی اجازه فعالیت دارد. وکیل پایه یک دادگستری به انتخاب خود می‌تواند در هر حوزه حقوقی یا کیفری فعالیت نموده و پرونده‌های دادگاهی را بر عهده بگیرد. از جمله حوزه‌های فعالیت بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران نرگس رستمی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وکیل حقوقی ملکی:

 انواع پرونده‌های ملکی که مربوط به خرید و فروش، معامله، اجازه، سند زدن و … باشد مربوط به حوزه حقوقی ملکی است. وکیل پایه یک دادگستری انواع پرونده‌های سنگین و حساس ملکی را بر عهده می‌گیرد و با استفاده از تجربه و مهارت بالای خود بهترین راهکار را برای رفع مشکلات حقوقی به کار می‌گیرد. مسائل ملکی از جمله الزام به تنظیم سند رسمی، خلع ید، الزام به فک رهن، الزام به تخلیه، الزام به تحویل مبیع و … در حیطه کاری وکیل پایه یک دادگستری قرار دارند. این نوع پرونده‌ها به دلیل اینکه با مال و حقوق افراد در ارتباط است از حساسیت بالایی برخوردار است و به دانش ملکی و حقوقی بالایی نیاز دارد.

وکیل حقوقی ملکی با تخصص در حوزه معاملات املاک و امور حقوقی مربوط به ملک، به مشتریان خود خدماتی با کیفیت و حرفه‌ای ارائه می‌دهد تا در مسائل ملکی با آرامش بیشتری مواجه شوند.
حوزه فعالیت وکیل حقوقی ملکی، از مشاوره در خرید و فروش ملک تا حل اختلافات قانونی مربوط به امور ملک، در تمامی جنبه‌های حقوقی این حوزه فعالیت دارد و به مشتریان خود را در تصمیم‌گیری‌های ملکی یاری می‌کند.
  • وکیل کلاهبرداری:

جرم کلاهبرداری در نظر قانون جرمی بسیار سنگین محسوب می‌شود. به این دلیل که با مال و آبروی افراد در ارتباط است و باید در دسته پرونده‌های کیفری قرار بگیرد. انواع کلاهبرداری از جمله فروش ملک به چندین فرد، استفاده از عنوان یک سازمان یا شرکت برای تصاحب اموال مردم، فریب دادن مردم با استفاده از عناوین مختلف و … همگی جرم محسوب می‌شوند و مجازات دارند. وکیل پایه یک دادگستری پرونده‌های کلاهبرداری را که در دادگاه کیفری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد را بر عهده می‌گیرد و در صورتی که فردی نتواند برای خود وکیل انتخاب کند به عنوان وکیل تسخیری وکالت وی را بر عهده می‌گیرد.

  • وکیل قتل:

از سخت‌ترین پرونده‌های دادگاه کیفری، پرونده قتل است. تنها وکیل پایه یک دادگستری صلاحیت دارد که این نوع پرونده‌ها را بر عهده گرفته از متهم پرونده یا شاکی دفاع نماید. قتل به سه حالت ممکن است رخ داده باشد، قتل عمد، قتل شبه عمد و قتل غیر عمد. تشخیص عمد یا غیر عمد بودن قتل بسیار دشوار است و بایستی مدارک و شواهد بسیاری بررسی شود تا قاضی اطمینان حاصل کند که قتل به چه صورت و با چه نیتی صورت گرفته است. پرونده‌های کیفری از جمله قتل، سرقت، زنا و … از پیچیدگی و حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل مراحل رسیدگی به آن بسیار طولانی می‌باشد. در این راه تنها وکیل می‌تواند به قاضی کمک کند تا ابهامات موجود در پرونده حل شده و رای نهایی صادر شود.

برای اینکه بتوانید وکیل خوب و حرفه‌ای انتخاب کنید بایستی به ویژگی‌های وکیل یا وظایف یک وکیل خوب توجه داشته باشید. با مطالعه سوابق کاری وکیل و تعداد پرونده‌های موفق وی و عملکرد او در جلسات دادگاه می‌توانید وکیل خوب پایه یک دادگستری مورد نظرتان را انتخاب نموده و پرونده خود را به او بسپارید. وکیل خوب علاوه بر وکالت در زمینه مشاوره حقوقی نیز فعالیت دارد و به مراجعه کنندگان خود مشاوره حقوقی ارائه می‌نماید و آنها را با مسائل حقوقی مختلف آشنا می‌کند. آشنایی با مسائل حقوقی می‌تواند از بسیاری از اتفاقات حقوقی و کیفری جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری