تلفن دفتر

021-4495650

تماس مستقیم

09125008288

ایمیل

Nargesrostami6060@gmail.com

وکیل خانواده در تهران

وکیل-خانواده-در-تهران-وکیل-پایه-یک-دادگستری-نرگس-رستمی

وکیل خانواده در تهران

 

در ابتدای هر چیزی باید به این توجه کنیم که هر فرد در جامعه بدون در نظر گرفتن نژاد یا اعتقاد یا مذهب یا ملیت باید از حقوق بشر بهره مند شود خانواده کوچکترین واحد اجتماع است داشتن وکیل خانواده یکی از مهمترین حقوق خانواده است که در شرایط خاصی نیازمند استفاده از وکیل خانواده مشاوره و بهره گیری از او می باشد.

به خصوص در زمینه های طلاق و جدایی وکیل خانواده و تخصص او می تواند نقش مهمی در در روند پیش رفتن پرونده حقوقی خانوادگی شما داشته باشد.
امروزه درگیری پرونده های خانوادگی بسیار افزایش پیدا کرده است و چون مباحث حقوقی بسیار تخصصی بوده داشتن یک وکیل خانواده بسیار ضروری است به همین خاطر اشخاص ترجیح می دهند که پرونده های خانواده خود را به یک وکیل متخصص خانواده بسپارند .

داشتن یک وکیل خانواده ماهر، زبده و با آگاهی بالا می توان پرونده های خانوادگی را به بهترین و مطلوب ترین نتیجه ی ممکن برساند زیرا موضوع های حقوق خانواده بسیار زیاد می باشد مثل موضوع مهریه،حضانت فرزند،طلاق و…
تخصص یک وکیل خوب در خانواده برای پیدا کردن بهترین راه حل بسیار مهم است .
نرگس رستمی وکیل پایه یک دادگستری به عنوان بهترین وکیل خانواده در تهران متخصص دعاوی خانواده میتواند با ارائه مشاوره به شما در امور پرونده های خانوادگیتان بسیار کمک کند .مشاوره ی اولیه بصورت رایگان می باشد.

منظور از دعاوی خانوادگی چیست؟

هرنوع دعوایی که بین اعضای خانواده باشد یا مربوط به فردی که عضو خانواده باشد که در دادگاه مطرح شود جزء دعاوی خانوادگی می باشد .به عنوان مثال زمانی که مرد و زنی باهم ازدواج میکنند در قبال یکدیگر موظف انجام یکسری حقوق و تکالیف هستند که در صورت عمل نکردن به آنها دعوای خانوادگی مطرح خواهد شد یا وقتی که یک خانواده بچه دار میشوند تنظیم کردن روابط آنها با فرزند خود جزء روابط خانوادگی محسوب می شود.

وکیل خانواده

هر وکیل خانواده ابتدا یک وکیل پایه یک دادگستری می باشد.وکیل پایه یک دادگستری شخصی است که پس از گذراندن دوره تحصیلات دانشگاهی در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در حقوق در آزمون وکلای دادگستری که در سال یک بار برگزار می‌شود در رقابتی بسیار سنگین و سخت موفق به دریافت معدلی شده باشد که بتواند از بین رقیبان بی شمار خود خود به عنوان کارآموز وکالت پذیزفته شود.
مدت زمان دوره کارآموزی یک سال و نیم است و بعد از گذراندن آن آزمون هایی به صورت کتبی و شفاهی برگزار می شود و شخصی که بتواند در دو آزمون کتبی و شفاهی قبول شود مجاز به حضور در مراسم تحلیف می شود پس از تشریفات و گفتن سوگند توسط او به عنوان وکیل دادگستری یا وکیل پایه یک دادگستری نائل خواهد شد.
علوم حقوق به شاخه های مختلفی تقسیم شده است.از‌جمله آنها ؛حقوق خانواده،حقوق تجارت،حقوق مدنی و….. که هریک از این شاخه ها مختص بررسی یکسری موضوعات خاص می باشند.

در بین همه ی وکلایی که به کار وکالت مشغول می باشند،یک سری از آنها بیشتر ترجیح میدهند در حیطه ی مشخصی فعالیت کنند و دوست ندارند در چند زمینه فعالیت داشته باشند.
وکلای خانواده از این دسته می باشند که تمایل آن ها به فعالیت در حوزه ی حقوق خانواده و مسائل خانوادگی است و قسمت بیشتر فعالیت آن ها در رابطه با ازدواج ، طلاق و فرزندان است.

پس زمانی که یک فرد تصمیم به طلاق و جدایی میگیرد ، باید برای پیدا کردن بهترین راه حل از افرادی با آگاهی بالاو ماهر استفاده کند تا زودتر به نتیجه ای خوب برسد.
یک وکیل خانواده خوب ،چون که با مهم ترین قسمت زندگی اشخاص یعنی خانواده، سر و کار دارد باید توانایی بالایی داشته باشد تا که حق موکل او ضایع نشود.

یک وکیل خانواده می تواند حتی قبل از ازدواج نیز، در کنار شما باشد و با انجام امور مربوط به دارایی ها و مال و اموال شما منافع مالی شمارا حفظ کند.
وکیل خانواده میتواند در رابطه با مواردی مانند طلاق و جدایی مشاوره های بسیار بسیار خوبی ارائه دهد .او با موقعیت شغلی که دارد قادر است تا به امورات مربوط به کودکان مثل اقامت، هرنوع تماس و به موارد بسیار زیادی را رسیدگی کند.
وکلای خانواده ،پس از بررسی کامل پرونده ی حقوقی خانواده ،میتوانند هرگونه درخواستی که لازم است به دادگاه ارائه کنند.

 

ویژگی های وکیل خانواده

یک وکیل خانواده خوب باید علاوه بر داشتن آگاهی بالا و دانش کافی اطلاعات حقوقی،باید در زمینه ی اختلافات خانوادگی و هم چنین رویه ی دادگاه بدوی تجدید نظر و دیوان عالی کشور نیز آشنایی کامل داشته باشد ،چون که این موارد در روند درصد موفقیت پرونده را بسیار بالا میبرد ،هم چنین یک وکیل خانواده خوب برای دفاع بهتر از موکل خود باید دانسته های خودرا بروز کند و در آراء و رویه قضایی جست جو نماید .هم چنین تجارب یک وکیل خانواده در موارد شبیه به پرونده یکی از امتیازات آن وکیل محسوب میشود.که او را از بین دیگر وکیل های خانواده ‌متمایز میکند .
یک وکیل خانواده می تواند با مشورت دادن به شما به عنوان یک مشاور به شما کمک کند.

طرح دعوا توسط وکیل خانواده

وکیل خانواده ابتدا باید پرونده را کاملا مطالعه نموده و آن را بررسی کند و با یک تیم از وکلای ماهر و زبده تبادل نظر کند.اگر به هر دلیلی امکان موفقیت پرونده کم باشد باید حتما آن را به اطلاع موکل رساند .
وکیل خانواده در مرحله اول سعی میکند بین زوجین سازش و صلح ایجاد کند،و در آخر اگر امکان صلح وجود نداشت اقدام به طرح دعوا کرده و در تمامی مراحل پیشروی پرونده با دادن بهترین مشاوره پرونده ی موکل خودرا در زمانی بسیار کم با نتیجه مطلوب به اتمام میرساند.
امروزه دعاوی خانوادگی بسیار افزایش پیدا کرده است .و نمی توان یک پرونده حقوقی را بدون بهره مندی از یک فرد مجرب و متخصص پیش برد.بنابراین حتما لازم است که برای تسریع یافتن روند پرونده و جلوگیری از تلف شدن وقت و هزینه ،از دانش و آگاهیی و توانایی یک وکیل متخصص خوب استفاده شود.

 

وظایف وکیل خانواده

از ویژگی های یک وکیل خانواده و موکل، صادق بودن موکل با وکیل خود و در مقابل حذف شدن اسرار موکل نزد وکیل خانواده است. از جمله از وظایف یک وکیل خانواده خوب می شود به ارائه کردن مشاوره های حقوقی در زمینه موضوعات و مسائل حقوقی اشخاص خانواده طبق قرارداد اشاره نمود همچنین یک وکیل خانواده می تواند در پرونده های حقوقی یا کیفری یک خانواده را به عهده بگیرد علاوه بر تمام این موارد می ‌تواند در خرید و فروش اموال نیز از طرف موکل خود اقدام کند.
هنگامی که وکیل خانواده پرونده را به عهده می‌گیرد، ابتدا باید پرونده را کاملا بررسی کند و راجع به آن تحقیق نماید و همچنین اگر احتمال موفقیت پرونده کم باشد باید برای جلوگیری از طرح دعاوی متعدد و دریافت حق الوکاله بیشتر باید این موضوع را با موکل خود در میان بگذارد و باید با توجه به واقعیت پرونده به موکل خود امیدی به دور از واقعیت ندهد و او را کاملاً ناامید نکند.
مرحله بعدی بعد از بررسی شدن پرونده تلاش وکیل خانواده به جهت ایجاد صلح و سازش بین زوجین می باشد در صورتی به هیچ وجه صلح و سازش امکان پذیر نباشد باید اقدام به طرح دعوا شود همه این مراحل با سعی و تلاش وکیل خانواده مجرب و متخصص با تجربه بالا در زمان و رسیدن به بهترین نتیجه ممکن همراه است انتخاب کردن یک وکیل قصه و متخصص برای دستیابی به بهترین نتیجه برای موکل بسیار حائز اهمیت است.

 

آیا برای دفاع از دعوایی که بر علیه ما مطرح شده استفاده از وکیل خانواده ملزم میباشد؟

باید گفت که در همه موارد حقوقی، یکسری قانون وجود دارد که به طور رسمی از سمت شخص قانون گذار تعیین شده است و همه مردم می توانند با استفاده از این قوانین هر اقدامی را در خصوص با پرونده خود لازم می باشد انجام بدهند.
اما مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که ؛همه افراد به قانون و قوانین تسلط کامل ندارند تا قادر باشند به تنهایی امورات را که به دادگاه ربط دارد انجام بدهند در اینجا به افرادی نیاز است که به همه قانون و قوانین و امور دادگاهی مسلط باشند و بتوانند بدون هیچ نوع دغدغه مسئله های دادگاهی افراد را حل کنند و برای انجام شدن امورات دادگاه افراد اقدامات لازم را انجام دهند.

وجود یک فرد متخصص در این موارد حتما لازم است فردی که آگاهی لازم را درباره قوانین داشته باشد و همچنین باید دارای تجربه کافی در این زمینه ها باشد.

بهترین وکیل خانواده در تهران

شهر تهران به دلیل داشتن جمعیت ای بسیار زیاد از بین شهرهای دیگر بالاترین آمار مراجعه به دادگاه را دارد. پس میتوان در دعاوی خانوادگی که در شهر تهران است از یک وکیل ماهر و مجرب با آگاهی بالا مشاوره گرفت.
در تهران وکلای زبده ،کاربلد ،متخصص و معروفی وجود دارند که می توان از آن ها برای همه اموری که خانواده مربوطه است استفاده کرد.
با وجود پیشرفت تکنولوژی شرایط برای افراد شرلیطی به وجود آمده است که اگر برای شخصی مقدور نبود به صورت حضوری با وکیل مورد نظر خود ارتباط برقرار کنند می‌تواند به راحتی و از طریق اتصال به اینترنت به صورت آنلاین مسائل و پرسش های خود را برای وکیل مطرح کند و با او ارتباط برقرار نماید و خیلی راحت امورات خود را پیگیری کند.
چگونگی دریافت حقوق وکلای خانواده

حقوق وکلا با توجه به یک سری موارد در ادامه آنها را بیان می کنیم محاسبه خواهد شد؟

● شهرت، تجارب و توانایی یک وکیل
● طبق مدت زمانی که یک وکیل برای وکالت شما صرف می کند
● بر اساس میزان پیچیدگی که یک پرونده دارد
● هزینه های مربوط به پرونده همچنین هزینه های وکیل خانواده
● همچنین داردکه پرونده به نتیجه‌ای که موکل خواسته است رسیده است یا خیر

به دو صورت می توان حقوق یک وکیل را پرداخت کرد:

۱-پرداخت حقوق به صورت ساعتی که بسیار رواج دارد .
۲- پرداخت مبلغ تعیین شده به صورت مستقیم که فقط در صورتی ارائه می شود مورد مشخص وجود داشته باشد مثل طلاق توافقی

برای مشاوره حقوقی می ‌توانید وکیلی متخصص و ماهر با آگاهی بالا نرگس رستمی وکیل پایه یک دادگستری ارتباط برقرار کنید آدرس سایت https://rostami-lawyer.com

بهترین-وکیل-خانواده-در-تهران-وکیل-پایه-یک-دادگستری-نرگس-رستمی
بهترین-وکیل-خانواده-در-تهران-وکیل-پایه-یک-دادگستری-نرگس-رستمی

مشاوره های حقوقی توسط وکیل خانواده

مشاوره حقوقی قبل از هر نوع اقدامی بسیار لازم و ضروری است و از رخ دادن بسیاری از مشکلات جلوگیری میکند، بنابراین قبل از مطرح کردن دعوا و دفاع از دعوا برای صرفه جویی در زمان و هزینه از یک وکیل زبر با دست با آگاهی بسیار بالا مشاوره بگیرید.
زمانی که یک پرونده به وکیل خانواده سپرده می شود، تمامی مراحل دادن دادخواست پیگیری کردن پرونده در مرحله اجرا توسط وکیل انجام می‌شود و حضور موکل در این مراحل لازم نیست به جز در مواقعی که برای حضور موکل ابلاغیه‌ای صادر شود در آن صورت حضور موکل حتما الزامی است.
مواردی که دادگاه خانواده صلاحیت رسیدگی به آن هارا دارد
بر اساس ماده ۴ قانون حمایت خانواده، دادگاه صلاحیت رسیدگی انواع دعاوی که در ادامه آن را نام می بریم را دارد بنابراین تنها دادگاهی که صلاحیت رسیدگی به دعاوی خانوادگی را دارد دادگاه خانواده می باشد در صورتی که یک دعوای خانوادگی در دادگاهی که جز دادگاه خانوادگی طرح شود دادگاه باید از رسیدگی به آن امتناع کند و پرونده را به دادگاه خانواده بفرستد.

طبق ماده ۴ قانون حمایت از خانواده رسیدگی به اموری مانند نامزدی ،نکاح دائم و موقت، ازدواج مجدد، مهریه ،نفقه و اجرت المثل ،شروط عقد، تمکین ،رجوع،طلاق ،بذل مدت،سرپرستی کودکان بی سرپرست ،حجر و رفع آن، قیمومیت،ولایت قهری ،تغییر جنسیت ،اهدا جنین، فسخ نکاح، حضانت ، ملاقات طفل و…. در در حوزه صلاحیت دادگاه خانواده می باشد.

 

صلاحیت شورای حل اختلاف در دعاوی خانوادگی

 

در نظام حقوقی ما یکی از مرجع های مطرح کردن دعوا و اختلاف می باشند در مورد هایی که خانوادگی شده باشد صلاحیت شورای حل اختلاف محول می شود در صورت اینکه به طور مستقل مطرح نشده باشندو دادگاه خانواده قبلاً به این موارد رسیدگی نکرده باشد.

۱-در موردهایی که مبالغ مهریه،نفقه و جهزیه تا سقف ۲۰ میلیون تومان باشد در شورای حل اختلاف به آن رسیدگی خواهد شد.به عنوان مثال دعاوی مربوط به مهریه که مقدار آن حداکثر ۲۰ میلیون تومان باشد در صلاحیت شورای حل اختلاف می باشد ولی اگر مبلغ مهریه از ۲۰ میلیون تومان بیشتر باشد در صلاحیت دادگاه خانواده قرار میگیرد.
۲-طلاق از دعواهایی است که در دادگاه خانواده باید آن را مطرح نمود ولی در زمانی که دعوای طلاق طرح شود وبه دنبال آن طلب کردن نفقه،و مهیا کردن جهیزیه و… باید در شورای حل اختلاف مطرح شود.

 

انواع دعاوی خانوادگی

 

مهریه : مهریه یک توافق مالی می باشد که به هنگام عقد یک زوج، تعیین می‌شود و کاملاً قانونی و شرعی است و مرد موظف است آن را به صورت عند المطالبه یا عندالاستطاعه پرداخت کند. در برخی موارد ممکن است مهریه هنگام عقد تعیین ن شود و زوجین پس از اینکه با یک دیگر به توافق رسیدند مهریه را تعیین کنند.
طلب کردن مهر به این صورت است که زوجه از طریق دو راه می تواند نسبت گرفتن مهریه خود اقدام کند ؛،اول گرفتن مهریه از طریق دادگاه مخصوص خانواده و دوم طلب کردن مهریه از طریق اجرای ثبت.
پیشنهاد می شود اگر زوج دارای ملک اموالی باشد، زوجه میتواند اموال او را توقیف کند و او را ممنوع الخروج کند مطالبه مهریه از این راه بسیار و کم هزینه است.

 

طلاق: طلاق دارای سه حالت است:

۱-طلاق توافقی
۲-طلاق به درخواست زوج
۳-طلاق به درخواست زوجه

طلاق توافقی : در طلاق توافقی زوجین در رابطه با مواردی مانند: مهریه، اجرت المثل ،حضانت فرزند ،نفقه و… به توافق میرسند. سپس تمامی مواردی که در بین زوجین توافق شده در دادنامه طلاق می شود و اجرای خواهد شد.
طلاق به در خواست زوجه: در قانون ایران حق طلاق با مرد می باشد و و اگر طلاق از طرف زوجه باشد لازم است که اوعسر و حرج مانند اعتیاد همسر به طوری که به زندگی آسیب برساند و یا امتناع شوهر از پرداخت نکردن نفقه و موارد دیگر را ثابت نماید 

طلاق به درخواست زوج: زوج می توانند با رعایت کردن شرایطی که در قانون مقرر شده و پرداخت کردن کلیه حقوق مالی زوجه مهریه ،نفقه و اجرت المثل ، نصف دارایی البته در صورتی که در عقدنامه زیر آن را امضا کرده باشد در هر زمانی که بخواهد می تواند درخواست طلاق کند. داشتن یک وکیل خانواده در رابطه با پرونده طلاق این ویژگی را دارد که زمان آن حدود شش ماه خواهد بود و به حضور زوج در هیچ یک از مراحل لازم احتیاجی نیست. همچنین جاری شدن صیغه طلاق در دفترخانه نیزبدون حضور آن ها انجام می شود.

 

نفقه چیست؟

یکی از حقوق مالی زوجه نفقه می باشد، دوش برای آن وجود دارد دائم بودن عقد و تمکین کردن کامل زن.
زوج میتواند برای عدم تمکین به طرح دعوا نماید و اگر زوجه مجدداً تمکین نکند دیگر حقی نسبت به گرفتن نفقه از زوج نخواهد داشت همینطور زوج می تواند ازدواج مجدد نماید. اما در عقد موقت نفقه دادن شوهر همسر واجب نمی باشد مگر در صورتی که صیغه نامه پرداخت کردن نفقه شرط شده باشد.

شرایط-حضانت-فرزند-وکیل-پایه-یک-دادگستری-نرگس-رستمی
شرایط-حضانت-فرزند-وکیل-پایه-یک-دادگستری-نرگس-رستمی

حضانت چیست؟

یکی از موضو عات بسیار مهم که در دعاوی خانوادگی حائز اهمیت می باشد حضانت فرزند است. بعد از جدا شدن زن و شوهر یکی از مهم ترین مسائل که باید برای آن تصمیم گرفته شود این است که بچه بعد از طلاق پیش کدام یک از آن ها زندگی کند و زوجین باید در رابطه با چگونگی مراقبت از فرزندانشان با یک دیگر به توافق برسند. طبق قانون مدنی حضانت فرزند تا سن هفت سالگی با مادر است و از هفت سالگی به بعد حضانت فرزند به پدر داده می‌شود و همچنین دختر در سن ۹ سالگی و پسر در سن ۱۵ سالگی به بعد .خودش برای زندگی نزد پدر یا مادر تصمیم می گیرد.

 

سلب و لغو حضانت

 

اگر یکی از زوجین ادعا کند که دیگری صلاحیت و شایستگی حضانت و ملاقات بچه را ندارد می‌تواند از دادگاه تقاضا کند تا حضانت بچه ها را از او سلب نماید.

اجرت المثل چیست ؟

یکی دیگر از مسائلی که در ایران شده است اجرت المثل می باشد طبق ماده۳۳۶قانون مدنی، روزه در هر زمانی که سزاوار گرفتن اجرت المثل کارهایی را دارد وظیفه او در در شرع نبود و به دستور همسر خود آن را انجام داده باشد به شرط آنکه برای انجام امور انتظار پاداشی نداشته باشد. و هم چنین شرع و عرف نیز برای آن اجرت در نظر گرفته باشد اما دستور زوج و قصد تبره باید در دادگاه احراز شود و در دادگاه با توجه به مدت زمان زندگی مشترک مبلغی را به عنوان اجرت المثل مشخص می شود که مرد باید حتما آن را پرداخت کند .

 

شرط نصف دارایی

در حوزه دعاوی خانوادگی بسیار قابل اهمیت است جهت نصب دارایی می باشد که زوج تعهد می دهد هنگام طلاق نصف دارایی های موجود که در زندگی مشترک به دست آورده است به زوجه انتقال دهد البته انجام این شرط و شروطی است؛ به عنوان مثال درخواست طلاق از طرف زن نباشد ،طلاق به دلیل سوء رفتار زن نباشد ،دارایی های موجود در طی زندگی مشترک بدست آمده باشد و همچنین دارایی ها موجود باشد.

 

شرایط داوری در دعاوی خانوادگی

چونکه اصل رابطه ی خانوادگی بر پایه عشق و علاقه شکل گرفته است .نمیشود در صورت طرح دعوای خانوادگی با آن مثل دیگر دعواها رفتار نمود.
هم‌چنین باید در دعاوی خانواده صبر و شکیبایی زیادی داشت زیر اگر عجولانه تصمیم گرفته شود بخصوص در مواقعی که حکم جدایی زوجین باشد اثرات بدی خواهد داشت که به هیچ عنوان قابل جبران‌نخواهد بود.
قرآن کریم نیز جهت ایجاد صلح و آشتی میان زن و شوهر تشکیل دادن دادگاه های آَشتی خانوادگی را پیشنهاد داده است .
هم چنین قران کریم نیز در سوره ی نساء آیه ۳۵ می فرماید:
《اگر از مشاجرت بین زوجین میترسید،داوری از سمت مرد و داور از سمت زن تعیین کنید،اگر آن ها باهم سازگاری داشته باشند خدا بین آن ها اشتی خواهد داد .بی شک خداوند دانا و آگاه است.

خدمات دفتر وکالت نرگس رستمی وکیل پایه یک دادگستری

  • متخصص امور دعاوی خانوادگی
  • دعاوی کیفری
  • دعاوی مربوط به دادگاه انقلاب
  • دعاوی تجاری
  • دعاوی ملکی

برای تسریع پیش رفتن مراحل پرونده حقوقی خود ،پرونده خودرا به بهترین وکیل در تهران نرگس رستمی وکیل پایه یک دادگستری بسپارید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری