تلفن دفتر

021-4495650

تماس مستقیم

09125008288

ایمیل

Nargesrostami6060@gmail.com

بهترین وکیل در گیشا

بهترين وکيل غرب تهران

دعاوی حقوقی از جمله رایج‌ترین دعاوی مطرح شده در دادگاه هستند و حضور بهترین وکیل در گیشا برای مشاوره و راهنمایی افرادی که بنا به دلایل مختلف با مساله حقوقی مواجه شده‌اند، در حل پرونده و تسریع روند رسیدگی به آن بسیار موثر خواهد بود. دعاوی حقوقی به قدری گسترده هستند و موضوعاتی که به دلیل آن دعوای حقوقی مطرح می‌شود به قدری متنوع می‌باشند که شاید هر فرد در زندگی خود یک بار با آن مواجه شده باشد.

در هنگام بروز مسائل و مشکلات حقوقی نحوه برخورد با موضوع پیش آمده در سرانجام آن نقش بسیار مهمی خواهد داشت. واضح است که اگر در زمان بروز مشکل و تصمیم برای طرح دعوا برای دریافت مشاوره به دفتر وکالت گیشا مراجعه شود، اوضاع بهتر از زمانی خواهد بود که فرد بدون آگاهی کافی اقدام به طرح شکایت و دعوا نماید.

وکیل حقوقی با استفاده از مهارت و دانش خود بهترین راهکار را پیشنهاد می‌دهد و این مساله بر موفق بودن پرونده و به نتیجه رسیدن آن بسیار موثر خواهد بود. وکیل حقوقی در تمامی زمینههای حقوقی دارای تجربه و تخصص است و بهتر از هر فرد دیگری می‌تواند فرد راهنمایی کند. اگر فردی بر اساس دانش ناکافی خود اقدام به طرح دعوا کند، احتمال شکست وی بسیار بالا خواهد بود. زیرا افراد عادی جامعه درباره مسائل حقوقی دانش کافی ندارند. دانستن چند اصطلاح حقوقی و برخی از روال اداری برای پیش بردن پرونده و موفق شدن کافی نیست. هر مشکلی در هر زمینه‌ای که ایجاد می‌شود باید توسط متخصص همان حوزه مورد رسیدگی قرار گیرد.

بهترین وکیل گیشا با ارائه مشاوره حقوقی به مراجعه کنندگان خود کمک می‌کند تا در زمان رویارویی با مسائل حقوقی دانش کافی داشته باشند و صدمات مالی و آسیب‌های روحی کمتری را تجربه کنند. وکیل حقوقی با استفاده از تجربه و مهارت خود به فرد زیان دیده و حتی فردی که خلافی را مرتکب شده است کمک می‌کند تا با مراحل اداری و قانونی رسیدگی به پرونده آشنا شوند. در جلسات مشاوره هر آنچه پیش روی موکل است را برای وی شرح می‌دهد و او را برای ادامه راه آماده می‌کند. وکیل حقوقی در قبال پرونده‌ای که در اختیار دارد و موکل خود مسئول است و به همین دلیل در تلاش است تا از منافع موکل خود دفاع نماید.

دعاوی حقوقی چیست؟-وکیل وایه یک دادگستری نرگس رستمی
دعاوی حقوقی چیست؟-وکیل وایه یک دادگستری نرگس رستمی

دعاوی حقوقی چیست؟

به طور کلی دعاوی که در دادگاه مطرح می‌شوند به دو دسته دعاوی حقوقی و دعاوی کیفری تقسیم شده‌اند. دعاوی کیفری مربوط به جرائمی است که به موجب آن فردی دچار زیان مالی یا جانی شده باشد و متهم پرونده باید مجازات شود. اما دعاوی حقوقی مربوط به روابط میان افراد و اختلافات موجود میان آنها مربوط می‌شود. این اختلافات جنبه حقوقی دارند و به موجب آن حق یکی از طرفین پرونده ضایع شده است.

دعاوی حقوقی با کمک وکیل خانم در تهران برای جبران کردن حقوق از دست رفته فرد شاکی مطرح می‌شوند و بر اساس حکم قاضی خسارت وارده باید به فرد زیان دیده پرداخت شود. حقوق خصوصی هر فرد بر اساس قانون مدنی به دو دسته تقسیم شده است، حقوق مربوط به اموال که شامل مواردی مانند خرید و فروش اموال و رهن و اجاره آن می‌شود و حقوق شخصی نیز شامل مسائلی مربوط به ازدواج و طلاق، مسائل هویتی و حضانت فرزند و … می‌باشد.

هر زمان که فردی در یکی از مسائل ذکر شده از سوی فرد دیگری متضرر شود و حق وی از او ساقط شده باشد و به موجب آن فرد دچار خسارت مالی یا شخصی شود، می‌تواند برای دفاع از حق خود و برای جبران خسارت وارده از فردی که زیان رسانده است شکایت نماید و دعوای حقوقی را با عنوان مناسب مطرح نماید. از آنجا که دعاوی حقوقی انواع گوناگونی دارد، مشورت و راهنمایی بهترین وکیل در تهران ضروری است و در جلسات دادگاه نیز حضور وی در موفقیت پرونده بسیار موثر می‌باشد.

در دعاوی حقوقی معمولا برای فرد خطا کار حکم مجازات صادر نمی‌شود و وی باید برای جبران خسارت بر اساس نظر قاضی پرونده مبلغ یا حقی را به فرد زیان دیده پرداخت کند یا جریمه نقدی خواهد داشت.

تعریف دادخواست حقوقی

اولین اقدامی که برای طرح یک دعوای حقوقی لازم است، ارائه دادخواست حقوقی است. وکیل خانم در گیشا به افرادی که قصد دارند برای موضوع پیش آمده طرح دعوا کنند کمک می‌کند تا ابتدا دادخواستی را تنظیم نمایند. پیش از طرح هر گونه دعوا ابتدا باید دادخواستی تنظیم شود و به دادگاه ارسال شود. امروزه برای طرح دادخواست باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرد و با در دست داشتن مدارک لازم دادخواست را تنظیم نموده و به نام خواهان به دادگاه ارسال کرد.

دادخواست یک فرم آماده است که فرد خواهان آن را تکمیل می‌کند و درخواست خود را در آن می‌نویسد. در صورت نیاز برای اثبات ادعا و شکایت خود مدارک لازم پیوست دادخواست شده و به دادگاه فرستاده می‌شود. بهترین وکیل در تهران به موکل خود کمک می‌کند تا مدارک مورد نیاز را جمع آوری نموده و همراه با دادخواست به دادگاه بفرستد تا درخواست وی مورد قبول دادگاه واقع شده و مورد رسیدگی قرار گیرد.

در فرم دادخواست حقوقی، به فردی که شاکی ماجرا است و درخواست جبران خسارت وارده را دارد، خواهان پرنده و فردی که بر علیه او شکایت شده است و باید خسارت را جبران کند، خوانده گفته می‌شود. وکیل حقوقی در گیشا ممکن است وکالت خواهان را بپذیرد و یا خوانده را، اما در هر دو صورت از حقوق موکل خود دفاع می‌کند و در جلسات دادگاه شرکت می‌نماید. خواهان نیازمند رسیدن به حقوق خویش است و خوانده نیازمند تخفیف در جریمه در نظر گرفته شده از سوی دادگاه. بنابراین وکیل در هر دو صورت نقش بسیار مهمی داشته و حضور وی در نتیجه پرونده بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

دعاوی حقوقی چیست؟-وکیل وایه یک دادگستری نرگس رستمی

ابلاغ اخطاریه چیست و هزینه دادرسی بر عهده چه کسی است؟

وقتی که خواهان دادخواست حقوقی را تنظیم نمود و آن را به دادگاه ارسال کرد، درخواست وی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که داستان با درخواست وی موافقت نماید اخطاریه‌ای برای خوانده ابلاغ می‌گردد و از وی خواسته می‌شود تا در جلسه رسیدگی به دادگاه مراجعه کند و در اخطاریه تاریخ و موضوع طرح دعوا نوشته شده است و خوانده باید در زمان مشخص شده از سوی دادگاه در جلسه رسیدگی به دادخواست حضور داشته باشد.

هنگامی که خواهان دادخواست را تکمیل نموده و به دادگاه می‌فرستند باید هزینه دادرسی را پرداخت کند. دادخواست وی در مرحله دادرسی توسط دادستان مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس به قاضی ارجاع داده می‌شود. بهترین وکیل در گیشا تمامی مراحل را برای موکل خود توضیح می‌دهد و اقدامات لازم برای طرح دادخواست و غیره به وی اطلاع داده می‌شود.

هزینه دادرسی در هر دعوا و بسته به درخواست خواهان متفاوت خواهد بود و مبلغ ثابتی برای هزینه دادرسی در نظر گرفته نشده است. اگر خواهان پرونده توانایی پرداخت هزینه دادرسی را نداشته باشد ابتدا باید درخواست اعسار را تنظیم نموده و پس از آن دادخواست خود را طرح کند.

اعسار به معنی گرفتن مهلتی موقت برای پرداخت هزینه دادرسی است. اگر فردی به دلیل عدم توانایی مالی و یا در دست نبودن اموال نتواند مبلغ دادرسی را بپردازد، می‌تواند با طرح دادخواست اعسار از دادگاه مهلت بخواهد تا بعدا هزینه را پرداخت نماید.

پس از اینکه با درخواست وی موافقت شد، خواهان می‌تواند برای طرح دادخواست اقدام نماید. اگر فردی نداند که می‌تواند با طرح دادخواست اعسار هزینه دادرسی را در زمان دیگری پرداخت کند ممکن است برای طرح دادخواست خود با مشکل مواجه شود، با مشاوره و راهنمایی وکیل خانم در گیشا فرد می‌تواند از این فرصت استفاده نماید و دادخواست خود را به دادگاه ارسال نماید. یکی از مزایای مشورت با وکیل حقوقی همین موضوع است.

مراحل رسیدگی به دادخواست حقوقی به شرح زیر می‌باشد:

  • تنظیم دادخواست توسط خواهان و ارسال آن به دادگاه با کمک بهترین وکیل در تهران
  • پرداخت هزینه تمبر و هزینه دادرسی توسط خواهان
  • ثبت پرونده در سامانه از طریق دفاتر خدمات قضایی و ارجاع آن به شعبه مورد نظر
  • ثبت پرونده در دادگاه مربوطه و تعیین زمان برای رسیدگی به دادخواست
  • حضور خواهان و خوانده در جلسات دادرسی و حل و فصل نمودن اختلافات
  • صدور حکم یا رای قاضی
  • درخواست واخواهی
  • درخواست تجدید نظر از سوی هر یک از طرفین پرونده در صورت عدم رضایت از رای صادره توسط وکیل حقوقی در گیشا
  • فرجام خواهی
  • صدور حکم اجرائیه و اجرا شدن حکم صادر شده از سوی قاضی پرونده

کدام مراجع برای رسیدگی به دعاوی حقوقی صالح هستند؟

اولین سوالی که برای فردی که با مساله حقوقی مواجه شده است این است که دادخواست خود را باید در کدام مرجع قضایی مطرح کند؟ کدام یک از مراجع قضایی پرونده وی را بررسی خواهند کرد و کدام مرجع صلاحیت رسیدگی به پرونده وی را دارد؟

لازم به ذکر است که با مراجعه نزد وکیل خانم در تهران می‌توان از راهنمایی‌های ایشان بهره مند شد و در انجام مراحل قانونی و اداری با ابهامات کمتری مواجه خواهید شد. ایشان در جلسات مشاوره حقوقی تمامی مراحل را از ابتدا برای مراجعه کنندگان خویش شرح می‌دهد و در هر مرحله اقدامات لازم را با همراهی موکل خود انجام می‌دهد. بنابراین سپردن کارها به وکیل مزایای بسیاری دارد که در بخش‌های بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.

مراجع قضایی و دادگستری به دو دسته حقوقی و کیفری تقسیم شده است و همان طور که از نام هر یک پیداست هر یک برای رسیدگی به پرونده خاصی صلاحیت دارند و دادخواست حقوقی باید به دادگاه حقوقی یا شورای حل اختلاف و دادخواست کیفری باید به دادگاه کیفری ارجاع داده شود.

بهترین وکیل گیشا بیان می‌دارد که دعاوی حقوقی معمولا در دو مرحله مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، در مرحله اول درخواست خواهان به دادگاه بدوی ارجاع داده می‌شود و در آنجا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. بررسی‌های اولیه در این دادگاه انجام می‌شود و سپس حکم صادر می‌شود. به حکمی که از سوی این دادگاه صادر می‌شود، حکم بدوی گفته می‌شود. امکان اعتراض نسبت به این حکم وجود دارد و در صورتی که هر یک از طرفین پرونده، خواهان و خوانده، نسبت به حکم اعتراض داشته باشد می‌تواند با کمک وکیل درخواست تجدید نظر را به دادگاه ارسال کند. پس از ارسال درخواست تجدید نظر پرونده وارد مرحله دوم خواهد شد.

در این مراحل اگر از بهترین وکیل در گیشا مشورت گرفته شود، احتمال موفقیت بسیار بیشتر خواهد بود. کوچکترین سهل انگاری و عدم آگاهی ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای شخص به همراه داشته باشد. با حضور وکیل در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده، از وقوع اشتباه و شکست خوردن پرونده جلوگیری خواهد شد.

پس از این که با درخواست تجدید نظر موافقت شد، پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال می‌شود. این دادگاه سه عضو اصلی دارد. این دادگاه بدون حضور طرفین پرونده برگزار می‌شود و حکمی که در این دادگاه صادر می‌شود غیر قابل اعتراض است و لازم الاجرا خواهد بود. طرح درخواست تجدید نظر از سوی هر دو طرفین پرونده امکان پذیر است و تنها به خواهان یا خوانده محدود نمی‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود هر دو طرف برای خود وکیل حقوقی داشته باشند.

برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره تلفن دفتر وکالت گیشا تماس حاصل نمائید.

برای دریافت اطلاعات تماس به آدرس اینترنتی https://rostami-lawyer.com/ مراجعه فرمائید.

مشاوره به صورت حضوری و غیر حضوری انجام می‌شود و در صورتی که به دلیل مشغله کاری یا موقعیت مکانی قادر به حضور در دفتر وکالت وکیل پایه یک دادگستری نرگس رستمی نیستید می‌تواند به صورت تلفنی مشاوره داشته باشید.

مهمترین دعاوی حقوقی که حوزه تخصص بهترین وکیل حقوقی در گیشا قرار دارند عبارتند از:

الزام به تنظیم سند رسمی ملک یا زمین، الزام به تنظیم سند اتومبیل، مطالبات، مطالبه ثمن، ابطال سند مالکیت، الزام به اخذ پایان کار، الزام به ایفا تعهد، الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی و معاملاتی، الزام به فک رهن، استرداد اموال، ابطال عملیات اجرائی، اختلاف ناشی از پیمان‌ها، اعتراض ثالث، اثبات اقاله، ورود ثالث، تقابل، جلب ثالث، الزام به تحویل مبیع، الزام شرکت بیمه به پرداخت غرامت، حق شفعه، خلع ید، ابطال رای داور، قلع و قمع بنا، تصنیف و حق اختراع، دعاوی مربوط به حق تالیف، دعاوی اثلات مالکیت، اعتراض به عملیات اجرائی، ابطال اجاره نامه ملک مزروعی، تخلیه عین مستاجر، تجویز انتقال منافع، اجور معوقه، تعدیل اجاره بها، اجرت المثل، مطالبه سرقفلی، تامین خواسته، رفع تصرف، دستور موقت، تنفیذ صلح نامه عادی، تولیت، وقف، موت فرضی، چک، سفته، نصب قیم، انحصار وراثت، تنفیذ وصیت نامه عادی، تقسیم ترکه، نفی نسب، رفع مزاحمت، رفع تصرف عدوانی، رفع ممانعت از حق، فسخ انواع قراردادها، ابطال معامله و قراردادهای پیمانکاری، کارگر و کارفرما، اعسار، تامین دلیل و استرداد اموال.

وکیل خانم در گیشا
وکیل خانم در گیشا-وکیل نگس رستمی

دعاوی حقوقی چه تفاوتی با دعاوی کیفری دارند؟

موضوعاتی که در دعاوی حقوقی مطرح می‌شوند با موضوعاتی که با مسائلی که در دسته دعاوی کیفری قرار می‌گیرند، تفاوت دارند. وکیل خانم در تهران در این بخش به این تفاوت‌ها اشاره نموده‌اند:

  • پرونده‌های حقوقی در اولین مرحله رسیدگی مستقیما به دادگاه ارسال می‌شود و رای مربوطه در دادگاه بدوی صادر می‌شود، اما در مورد دعاوی کیفری ابتدا پرونده به دادسرا فرستاده می‌شود و توسط دادستان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت کامل بودن تمامی مدارک و شواهد رای صادر شده و سپس برای صدور حکم نهایی، پرونده به دادگاه کیفری ارجاع داده خواهد شد. در مرحله دادرسی تحقیقاتی برای اثبات ادعای خواهان انجام می‌شود و در دادگاه کیفری نیز در صورت نیاز قاضی درخواست انجام تحقیقات بیشتر را صادر می‌نماید و پس از آن حکم نهایی را اعلام می‌کند.
  • هزینه دادرسی در دعاوی کیفری مبلغ ثابتی است اما در مورد دعاوی حقوقی همان گونه در بخش قبل اشاره کردیم، مبلغ مشخص شده برای هزینه دادرسی بر اساس نوع دعوا و موضوع آن تعیین خواهد شد. به عنوان مثال در دعاوی ملکی بر اساس ارزش ملک هزینه دادرسی و کارشناسی محاسبه می‌شود.
  • در دعاوی حقوقی به فردی که دادخواست را تنظیم می‌کند و برای طرح دعوا اقدام نموده است خواهان و طرف مقابل پرونده خوانده نامیده می‌شود. اما در دعاوی کیفری به فردی که برای طرح دعوا و تنظیم دادخواست اقدام نموده است شاکی گفته می‌شود و فردی که دعوا بر عله او تنظیم شده است و متهم پرونده محسوب می‌شود، مشتکی عنه نامیده می‌شود.
  • در مورد دعاوی حقوقی این طور است که تنها خواهان پرونده می‌تواند دادخواست را تنظیم نموده و به دادگاه ارائه دهد. اما در دعاوی کیفری موضوع کمی متفاوت است. در این نوع دعاوی لازم نیست حتما فرد ذینفع برای تنظیم دادخواست اقدام کند، دادستان نیز در برخی از شرایط می‌تواند نسبت به طرح دعوای کیفری اقدام نماید و آن را به دادگاه ارجاع دهد.
  • در دعاوی کیفری جرمی اتفاق افتاده است و به موجب آن فردی به جان یا مال فرد دیگر زیان رسانده است که قابل جبران نیست، به عنوان مثال قتل، سرقت، کلاهبرداری، زنا و … در دسته جرائم کیفری قرار دارند. اما در دعاوی حقوقی جرمی اتفاق نیفتاده است اما حقی از یک یا چند فرد ضایع شده است و خواهان پرونده قصد جبران خسارت را دارد و به همین دلیل طرح دعوا نموده است. در دعاوی کیفری برای مجرم مجازات سنگینی در نظر گرفته شده است اما در دعاوی حقوقی مجازات برای هیچ یک از طرفین وجود ندارد.

توصیه می‌کنیم در صورت وقوع هر گونه مشکل حقوقی، حی اگر بسیار جزئی باشد، به تنهایی اقدام به طرح دادخواست و دعوا ننمائید. بهتر است با بهترین وکیل گیشا مشورت نمائید. اگر وقت آزاد ندارید و مشغله کاری زیادی دارید تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره ایشان بهره مند شوید. احتمال موفقیت پرونده زمانی که پرونده را با کمک و همراهی وکیل پیش می‌برید بسیار بیشتر از زمانی است که به تنهایی مراحل قانونی را طی می‌کنید. وکیل با استفاده از تجربه و تخصص خود راه حل‌های بهتری را ارائه می‌دهد که در نتیجه نهایی پرونده تاثیر دارد.

چند نمونه از دعاوی حقوقی

اگر فردی بتواند ثابت کند که حق وی ضایع شده است می‌تواند به صورت قانونی حق خود را از فردی که حق او را پایمال کرده است را با کمک وکیل خانم در گیشا پس بگیرد و یا خسارت وارده را جبران کند. برای رسیدگی به مشکلاتی که مربوط به حقوق شخصی و مالی است باید از طریق طرح دعوای حقوقی اقدام شود. فردی که محکوم شده باشد موظف است بر اساس نظر قاضی جریمه مشخص شده را پرداخت کند و خسارتی که بر شخص خواهان وارد کرده است را جبران کند. در این بخش چند نمونه از موضوعاتی که تحت عنوان دعاوی حقوقی مطرح می‌شوند را آورده‌ایم:

  • دعاوی مربوط به عقد قراردادها و شرایط آنها: عقد قرارداد شامل تنظیم سند و تحویل مبیع به خریدار، باطل نمودن معامله و قرارداد، جلوگیری از سوء استفاده از مال و معامله آن، صدور قرار تامین خواسته در مورد اموال غیر منقول، رفع مزاحمت و تصرف عدوانی، خلع ید و دریافت اجرت المثل برای ایام تصرف و بسیاری از موارد دیگر که به موجب آن قراردادی میان فرد تنظیم شده است و سندی در دست می‌باشد در دسته دعاوی حقوقی مربوط به عقد قرارداد و شرایط ضمن آن قرار دارد.
  • دعاوی مربوط به جعل اسناد: جعل سند در دسته دعاوی حقوقی قرار دارد و تنها در برخی از موارد خاص به دادگاه کیفری ارجاع داده می‌شود. تشخیص این موضوع بر عهده بهترین وکیل در تهران است. تغییر نام و نام خانوادگی به صورت غیر قانونی و صدور شناسنامه جعلی، تغییر در تاریخ و اعداد و ارقام سند، جعل مدارک و اسناد رسمی در دسته دعاوی حقوقی قرار دارند و فردی که از این اتفاق آگاه شده است یا به دلیل جعل متضرر شده می‌تواند با طرح دعوا از حقوق خود و دیگران دفاع کند.
  • دعاوی تجاری: مسائلی از قبیل ورشکستگی، خیانت در امانت، انحلال شرکت، کلاهبرداری، انحلال شرکت‌های مختلط سهامی و دیور شرکت سهامی از جمله مسائلی هستند که در دسته دعاوی حقوقی تجاری قرار دارند و برای اطلاع از نحوه طرح دادخواست می‌توانید به دفتر وکالت گیشا مراجعه نمائید.
  • دادخواست دیوان عدالت: انواع دعاوی شهرداری و اعتراض به رای کمیسیون ماده 100، اعتراض به آرای هیئت شورای حل اختلاف اداره کار و بیمه و سایر موارد اداری به این دسته از دعاوی حقوقی مربوط می‌شوند.

چگونگی طرح دادخواست و زمان مناسب برای اقدام جهت طرح دعوا از جمله مسائلی است که در موفق شدن پرونده نقش مهمی دارد. با کمک بهترین وکیل در گیشا می‌توان پرونده را در جهت پیروزی هدایت کرد و سریع‌تر به نتیجه نهایی دست یافت. پیش بردن پرونده با کمک یک وکیل آگاه و متخصص موجب می‌شود تا قاضی در زمان صدور رای نهایی بتواند در زمان کوتاه‌تری رای نهایی را صادر نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری